Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11422/2931
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSena, Teresa de Jesus Ferreira de-
dc.contributor.authorGoulart, Silvéria Ferreira-
dc.date.accessioned2017-09-27T23:56:09Z-
dc.date.available2023-12-21T03:03:36Z-
dc.date.issued1979-11-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/2931-
dc.description.abstractExperimental work. ln its accomplishment a group of students were used to dramatize nursing during six weeks. ln this approach we intended to verify what difficulties were lived by the students at the beginning of the professional cycle. The best of relationship in their personal contact with coleagues, teachers and school, good as in their perspectives of the profession in the future was expected to happen at the end of the experience. The limits of the results concerned the small number of meetings and the fact that the experience had not been extended to all the students of the group. And, although the initial hypothesis had been rejected, the utilization of dramas, in similar situations as written in this work, is amply indicated, since limitations inside this study were overcome.en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Rio de Janeiropt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEstudo e ensinopt_BR
dc.subjectDramatizaçãopt_BR
dc.subjectEnfermagempt_BR
dc.titleUma experiência de dramatização com alunos de enfermagempt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.contributor.advisorLatteshttp://lattes.cnpq.br/3474783438151637pt_BR
dc.contributor.referee1Carvalho, Vilma de-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6151633305138472pt_BR
dc.contributor.referee2Roitman, Riva-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/9700766197999225pt_BR
dc.contributor.referee3Andrade, Maria Dolores Lins de-
dc.description.resumoTrabalho de natureza experimental. Em sua realização utilizou-se dramatizações com um grupo de alunos de enfermagem durante seis semanas. Pretendeu-se com esta abordagem, verificar que dificuldades eram vivenciadas pelos alunos no início do ciclo profissional. A melhora no seu relacionamento interpessoal com colegas, professores e escola, bem como em suas perspectivas quanto à futura profissão, eram esperadas ao final da experiência. Nos resultados, as limitações verificadas foram quanto ao reduzido número de encontros e a não extensão da experiência a todos os alunos da turma. E, embora as hipóteses traçadas tenham sido rejeitadas, a utilização de dramatizações, em situações semelhantes às descritas neste trabalho, está amplamente indicada, desde que vencidas as limitações deste estudo.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEscola de Enfermagem Anna Nerypt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Enfermagempt_BR
dc.publisher.initialsUFRJpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::ENFERMAGEMpt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
Appears in Collections:Enfermagem

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
106485.pdf6.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.