Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11422/969
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorLeher, Elizabeth Menezes Teixeira-
dc.contributor.authorRepsold, Mônica-
dc.date.accessioned2016-10-27T15:31:22Z-
dc.date.available2023-12-21T03:03:21Z-
dc.date.issued2011-06-10-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/969-
dc.description.abstractDefinitely the school has joined the technology age, less for their resources and more for his actors. Although the school is not ideally equipped, the generation of our young people has internalized the culture of computing. Colégio Pedro II realized this reality and it has always encouraged innovation that proves adding quality to the training of their students. Therefore, it was proposed to create a blog for Music Education, the object of this study, based in the distance learning to help students coming from other schools that did not offer this course and who were enrolled in classes that had already been initiated in this area. The online distance learning was the solution to become all students with equal knowledge, within the availability time of each one, attending the emergence of the school calendar in order to assess writing music in the first quarter, by a midia that is supposed motivator.en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Rio de Janeiropt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMídias na educaçãopt_BR
dc.subjectBlogspt_BR
dc.subjectEducação musicalpt_BR
dc.subjectMusical educationen
dc.titleBlog: Diminuindo distâncias em Educação Musicalpt_BR
dc.typeTrabalho de conclusão de especializaçãopt_BR
dc.contributor.advisorLatteshttp://lattes.cnpq.br/9566457444383116pt_BR
dc.contributor.referee1Peixoto, Maurício Abreu Pinto-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/8108933402510969pt_BR
dc.contributor.referee2Mendonça, Alexandre Ferreira de-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/9733423575641630pt_BR
dc.description.resumoDefinitivamente o espaço escolar já aderiu à era tecnológica, menos pelos seus recursos e mais pelos seus atores. Ainda que a escola não esteja idealmente equipada, a geração de nossos jovens tem internalizada a cultura da informática. O Colégio Pedro II, atento a essa realidade, sempre incentivou inovações que provassem somar à formação de seus alunos. Nessa perspectiva, foi proposta a criação de um blog de Educação Musical, objeto deste estudo, para o nivelamento à distância de alunos egressos de outras escolas que não ofereciam esta disciplina e que foram inseridos em turmas que já tinham sido iniciadas nessa área. A modalidade à distância online foi a solução encontrada para dar conta de atender, dentro das disponibilidades de tempo de cada aluno, a emergência do calendário escolar, tendo em vista a avaliação escrita de música no final do primeiro trimestre, por um meio que se supõe motivador.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentInstituto NUTES de Educação em Ciências e Saúdept_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Educação em Ciências e Saúdept_BR
dc.publisher.initialsUFRJpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONALpt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
Appears in Collections:Mídias na Educação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
778150.pdf1.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.