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dc.contributor.authorVanzellotti, Caroline Agne-
dc.date.accessioned2019-10-23T15:54:34Z-
dc.date.available2019-10-25T03:00:21Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationVANZELLOTTI, Caroline Agne. "I buy cause I must have, don't cause I must use": an exploration of nonuse. Rio de Janeiro: UFRJ, 2012. 24 p. (Relatórios COPPEAD, 405).pt_BR
dc.identifier.isbn9788575080955pt_BR
dc.identifier.issn1518-3335pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/10222-
dc.description.abstractThe purchase and its consequences have been widely studied in consumer behavior. However, these studies assume that purchased products and services will be used somehow, disregarding the possibility of non-use. Non-use, which may happen due to a consumer tendency to materialism, understood as the desire to have or possess, occurs when a person purchases a good planning to use it, but it does not happen. This paper presents an initial approach on the non-use, approached through an exploratory study conducted with eight women self-declared makeups compulsive buyers. Results associated non-use with the desire to have, compulsion behaviors and a tendency to materialism.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Rio de Janeiropt_BR
dc.relation.ispartofRelatórios COPPEADpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMaketingpt_BR
dc.subjectWorking paperpt_BR
dc.title"I buy cause I must have, don't cause I must use": an exploration of nonusept_BR
dc.typeRelatóriopt_BR
dc.description.resumoA compra e suas consequências têm sido amplamente estudadas em comportamento do consumidor. As pesquisas, no entanto, partem do pressuposto que coisas compradas serão usadas, desconsiderando a possibilidade do não uso. Esse comportamento, que pode ocorrer em função de uma tendência do consumidor ao materialismo, compreendido como a vontade de ter ou de possuir um bem, ocorre quando se compra um bem planejando utilizá-lo, mas isso não acontece. Este artigo apresenta uma abordagem inicial sobre o não uso, trazida através de uma pesquisa exploratória, realizada com oito mulheres autodeclaradas compradoras compulsivas de maquiagens. Os resultados indicam que a não uso pode estar associado à vontade de ter, a compulsão e a uma tendência ao materialismo.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentInstituto COPPEAD de Administraçãopt_BR
dc.publisher.initialsUFRJpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOpt_BR
dc.citation.issue405pt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
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