Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11422/1100
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Fresquet, Adriana Mabel | - |
dc.contributor.author | Costa, Angélica Gago da | - |
dc.date.accessioned | 2016-11-16T16:00:35Z | - |
dc.date.available | 2023-12-21T03:05:09Z | - |
dc.date.issued | 2011-06-09 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11422/1100 | - |
dc.description.abstract | This monograph aims to analyze, through a literature review and a modest collection of data, the preferences related to TV Shows and internet sites among students of public school Francisco Paes de Carvalho Filho, in São Pedro da Aldeia - RJ, on 2010, trying to check which of these media these young people think they acquire more knowledge, and if they recognize their teaching and learning uses in their school. The paper wishes to reflect further about the potential of languages and audiovisual resources, and interaction on promoting learning and the importance of educating for and with media. Today's schools have at their disposal several media resources, which allow performing research, simulation, recording, interaction, construction, production and dissemination, which recently were not available, allowing the choice to innovate in the way of teaching and learning, making classes more dynamic and appealing. | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal do Rio de Janeiro | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Internet na educação | pt_BR |
dc.subject | Internet in education | en |
dc.subject | Mídias na educação | pt_BR |
dc.subject | Media education | en |
dc.title | A TV e a Internet na educação: um estudo de caso | pt_BR |
dc.title.alternative | The TV and internet in education: a case study | en |
dc.type | Trabalho de conclusão de especialização | pt_BR |
dc.contributor.advisorLattes | http://lattes.cnpq.br/6249909223476083 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Mendonça, Adriany Ferreira de | - |
dc.contributor.referee2 | Pereira, Marcus Vinícius da Silva | - |
dc.contributor.referee2Lattes | http://lattes.cnpq.br/7374980263691850 | pt_BR |
dc.description.resumo | Esta monografia tem o objetivo de analisar, através de revisão bibliográfica e de um modesto levantamento de dados, as preferências dos alunos da Escola Municipal Francisco Paes de Carvalho Filho, do município de São Pedro da Aldeia – RJ, no ano de 2010, em relação a programas de TV e sites da Internet, procurando verificar também em qual dessas mídias estes jovens julgam adquirir mais conhecimento, e se reconhecem a utilização das mesmas no processo de ensino-aprendizagem de sua escola. Busca-se refletir ainda sobre o potencial das linguagens e dos recursos audiovisuais e de interação na promoção da aprendizagem e sobre a importância de educar para e com as mídias. Hoje, as escolas têm à disposição vários recursos midiáticos, que permitem a realização de atividades de pesquisa, simulação, registro, interação, construção, produção e divulgação, que há pouco tempo eram inviáveis, o que possibilita a escolha de inovar na forma de ensinar e aprender, tornando as aulas mais dinâmicas e atraentes. | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Instituto NUTES de Educação em Ciências e Saúde | pt_BR |
dc.publisher.program | Programa de Pós-graduação em Educação em Ciências e Saúde | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFRJ | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONAL | pt_BR |
dc.embargo.terms | aberto | pt_BR |
Appears in Collections: | Mídias na Educação |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
778094.pdf | 1.7 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.