Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11422/1103
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Fernandes, Wânia Ribeiro | - |
dc.contributor.author | Badaró, Lúbia Siqueira | - |
dc.date.accessioned | 2016-11-16T16:43:32Z | - |
dc.date.available | 2023-12-21T03:05:09Z | - |
dc.date.issued | 2011-03-21 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11422/1103 | - |
dc.description.abstract | This paper, whose main theme covers the media and youth, and turns to a field of study that centers around the literature in the field of education about the 'old' and 'new' media used in the teaching-learning process of young people. Which sought to verify the design of youth that deeming mediated tools in view of the way they present their images and represent them. To account for the proposal, a literature search was conducted of the literature cited in educational research conducted by Youth Centre site and released in digital books dealing with the state of the art on Youth, Media and TICs. From the literature focusing on the issue of media images that build on youth, it was concluded that the way youth are represented in the media varies with the historical, political and socio-economic and also circulating in the media stereotypes on youth, is designed as genuine and is not taken a critical and reflective about them and about the strategies used by the media, can affect the development of a dynamic interactive and dialogic teaching in school. | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal do Rio de Janeiro | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Mídias sociais | pt_BR |
dc.subject | Jovens | pt_BR |
dc.subject | Social media | en |
dc.subject | Teenagers | en |
dc.title | Imagens e representações dos jovens pelas mídias | pt_BR |
dc.type | Trabalho de conclusão de especialização | pt_BR |
dc.contributor.advisorLattes | http://lattes.cnpq.br/8182491076826479 | pt_BR |
dc.contributor.authorLattes | http://lattes.cnpq.br/1438764990209527 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Cohen, Maria Cristina Ribeiro | - |
dc.contributor.referee1Lattes | http://lattes.cnpq.br/2466497731359518 | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Ramos, Paula | - |
dc.description.resumo | Este trabalho, cujo eixo temático engloba as Mídias e a Juventude, volta-se para um campo de estudos que gravita em torno da literatura existente na área da Educação a respeito das ‘velhas’ e ‘novas’ mídias usadas no processo ensino-aprendizagem de jovens. Buscou verificar qual a concepção de juventude que vigora nessas ferramentas mediatizadas, tendo em vista a forma como apresentam suas imagens e as representam. Para dar conta da proposta, foi efetuada uma pesquisa bibliográfica da literatura da área de educação citada em pesquisa realizada pelo site Observatório Jovem e divulgada em livros digitais que tratam do estado da arte sobre a juventude, Mídias e TICs. A partir da pesquisa bibliográfica com enfoque na questão das imagens que as mídias constroem sobre a juventude foi possível concluir que a forma como a juventude é representada na mídia varia de acordo com o momento histórico, político e socioeconômico. Também circulam na mídia estereótipos sobre os jovens que, se concebidos como verdadeiros e não for adotada uma postura crítica e reflexiva sobre os mesmos e sobre as estratégias usadas pelas mídias, podem prejudicar o desenvolvimento de uma dinâmica pedagógica dialógica e interativa na escola. | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Instituto NUTES de Educação em Ciências e Saúde | pt_BR |
dc.publisher.program | Programa de Pós-graduação em Educação em Ciências e Saúde | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFRJ | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONAL | pt_BR |
dc.embargo.terms | aberto | pt_BR |
Appears in Collections: | Mídias na Educação |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
778092.pdf | 158.7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.