Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11422/11939
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Ribeiro, Paulo Cezar Martins | - |
dc.contributor.author | Queiroz, Frank Lennox Max Jonnes de Oliveira | - |
dc.date.accessioned | 2020-04-22T12:30:56Z | - |
dc.date.available | 2023-12-21T03:03:48Z | - |
dc.date.issued | 2018-03 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11422/11939 | - |
dc.description.abstract | This study develops an approach to variability of mobility between weekdays, weekends, and holidays. For this purpose, an alternative source of transport-oriented data was used, the Mozilla Location Service, which provides locational data for its collaborators. For the study of variation, a method was constructed in order to analyze the behavior of the collective, without focusing on individual patterns. No significant differences were found in the mobility index between working days, as well as between working days and Saturdays, and in the comparisons of working days with Sunday and holidays there was a significant variation. There was a trend of less mobility (rest) on holidays on Monday, compared to Thursday. The results found here corroborate, but also diverge from several studies in the literature. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal do Rio de Janeiro | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | índice de Mobilidade | pt_BR |
dc.subject | mozilla location service | pt_BR |
dc.title | Variação do índice de mobilidade semanal por meio de dados do Mozilla Location Service | pt_BR |
dc.type | Dissertação | pt_BR |
dc.contributor.advisorLattes | http://lattes.cnpq.br/2655355576128176 | pt_BR |
dc.contributor.authorLattes | http://lattes.cnpq.br/1769011632252838 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | França, Felipe Maia Galvão | - |
dc.contributor.referee2 | Carvalho, Diego Moreira de Araujo | - |
dc.description.resumo | Este estudo desenvolve uma abordagem acerca da variação da mobilidade entre dias úteis, finais de semana e feriados. Para este fim, foi utilizada uma fonte alternativa de dados voltados a transporte, o Mozilla Location Service, serviço que fornece dados locacionais de seus colaboradores. Para o estudo da variação, um método foi construído no intuito de analisar o comportamento do coletivo, sem focar em padrões individuais. Não se encontrou diferenças significativas no índice de mobilidade entre dias úteis, bem como entre dia útil e sábado, já nas comparações de dia útil com domingo e feriados houve variação significativa. Percebeu-se uma tendência de menor mobilidade (descanso) em feriados na segunda-feira, comparados ao de quinta-feira. Os resultados encontrados aqui corroboram, mas também divergem de vários estudos da literatura. | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Instituto Alberto Luiz Coimbra de Pós-Graduação e Pesquisa de Engenharia | pt_BR |
dc.publisher.program | Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Transportes | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFRJ | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE TRANSPORTES | pt_BR |
dc.embargo.terms | aberto | pt_BR |
Appears in Collections: | Engenharia de Transportes |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
FrankLennoxMaxJonnesDeOliveiraQueiroz.pdf | 2.33 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.