Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11422/1246
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBarros, Moreno Albuquerque de-
dc.contributor.authorAnjos, Cláudia Regina dos-
dc.date.accessioned2017-01-11T13:31:18Z-
dc.date.available2023-12-21T03:04:32Z-
dc.date.issued2016-09-28-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/1246-
dc.description.abstractThis study investigated the use of social media in thirty-one libraries of the Federal University of Rio de Janeiro to understand how to use these tools and weave guidelines for the proper use of monitoring tools in biblioteconômico scenario. The study was based on observation techniques and interviews to ascertain the perception of librarians and users in the use of media in the context of academic libraries. While the importance of communication channel that is recognized by both respondents as a means of promoting products and services, the results indicated that social media are not the dominant elements of the universe of academic libraries. The study is plus a Basic Guide to Using Social Media, directed to the professionals of the information, which are presented suggestions for use, monitoring and measurement of organizational performance communication in social media.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Estado do Rio de Janeiropt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectRedes sociaispt_BR
dc.subjectFacebookpt_BR
dc.subjectTwitterpt_BR
dc.subjectBibliotecas universitáriaspt_BR
dc.subjectWeb 2.0pt_BR
dc.subjectMétricas e monitoramentopt_BR
dc.subjectSocial networkingen
dc.subjectUniversity Libraryen
dc.subjectMetrics and monitoringen
dc.titleMídias sociais nas bibliotecas da UFRJ: adoção e monitoramentopt_BR
dc.title.alternativeSocial media in UFRJ libraries: adoption and monitoringpt_BR
dc.title.alternativeLos medios sociales en las bibliotecas de la UFRJ: adopción y monitoreopt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.contributor.advisorID10271248793pt_BR
dc.contributor.advisorLatteshttp://lattes.cnpq.br/7669183703330547pt_BR
dc.contributor.authorLatteshttp://lattes.cnpq.br/0127580721785890pt_BR
dc.contributor.referee1Gonçalves, Marcio-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/1252408210486870pt_BR
dc.contributor.referee2Calil Junior, Alberto-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/9490009776453579pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho investigou o uso das mídias sociais em trinta e uma bibliotecas da Universidade Federal do Rio de Janeiro para compreender como utilizam estas ferramentas e tecer orientações para o bom uso das ferramentas de monitoramento no cenário biblioteconômico. O estudo baseou-se em técnicas de observação e de entrevistas para averiguar a percepção de bibliotecários e usuários na utilização das mídias no contexto das bibliotecas acadêmicas. Embora a importância da comunicação nesse canal seja reconhecida por ambos entrevistados, como meio de promover serviços e produtos, os resultados indicaram que as mídias sociais não são elementos dominantes do universo das bibliotecas acadêmicas. O estudo é acrescido de um Manual Básico de Uso de Mídias Sociais, direcionado aos profissionais da informação, onde são apresentadas sugestões para uso, monitoramento e medição do desempenho organizacional na comunicação em mídias sociais.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEscola de Biblioteconomiapt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Biblioteconomiapt_BR
dc.publisher.initialsUNIRIOpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::CIENCIA DA INFORMACAO::BIBLIOTECONOMIApt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
Appears in Collections:Teses e Dissertações de outras Instituições

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DISSERTAÇAO CLAUDIA ANJOS.pdf2.9 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.