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http://hdl.handle.net/11422/13999
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
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dc.contributor.advisor | Jacob, Breno Pinheiro | - |
dc.contributor.author | Borzacchiello, Guilherme Romar | - |
dc.date.accessioned | 2021-04-05T01:06:15Z | - |
dc.date.available | 2023-12-21T03:07:34Z | - |
dc.date.issued | 2019-07 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11422/13999 | - |
dc.description.abstract | The present work aims to identify and quantify very low frequency motions for a certain oil platform, as well as to evaluate their contribution to the total fatigue damage in mooring lines. Such motions, above the second order, would have very long periods, not being detected by a three-hour analysis window. On the other hand, as longer period motions are considered, it is also expected larger displacements and, in consequence, a larger tension variation. Through time-domain dynamic analyses performed with the SITUA/PROSIM software, utilizing motion data from field measurements, the fatigue damage for the higher order motions (named ultra-low frequencies motions) was compared to the total damage assessed in the lines. In the end, there was also an analysis for the damage generated by the displacements obtained from field data. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal do Rio de Janeiro | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Fadiga | pt_BR |
dc.subject | Ancoragem | pt_BR |
dc.subject | Dados de campo | pt_BR |
dc.subject | Baixa frequência | pt_BR |
dc.title | Análise global de fadiga em linhas de ancoragem considerando ultra-baixas frequências de dados de movimentos medidos | pt_BR |
dc.title.alternative | Global fatigue analisys in mooring lines considering ultralow frequencies from measured motion data | pt_BR |
dc.type | Dissertação | pt_BR |
dc.contributor.advisorLattes | http://lattes.cnpq.br/1735653164303041 | pt_BR |
dc.contributor.authorLattes | http://lattes.cnpq.br/3013425677213563 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Corrêa, Fabrício Nogueira | - |
dc.contributor.referee2 | Albrecht, Carl Horst | - |
dc.contributor.referee3 | Oliveira, Allan Carre de | - |
dc.description.resumo | Este trabalho visa identificar e quantificar movimentos de baixíssima frequência para uma determinada plataforma de petróleo, bem como avaliar o impacto destes na fadiga das linhas de ancoragem. Tais movimentos, de ordem superior aos de segunda ordem, teriam períodos muito longos, não sendo, portanto, detectados em uma janela de três horas de análise. Por outro lado, ao considerar movimentos tão longos, são esperados um maior deslocamento da plataforma ao longo do tempo e, consequentemente, uma maior variação de tração nas linhas. Através de análises dinâmicas no domínio do tempo, utilizando dados obtidos em campo, realizadas no software SITUA/PROSIM, foi feita a comparação do dano por fadiga considerando apenas os movimentos de ordens superiores (chamados de movimentos de ultra-baixas frequências) com o dano total aferido nas linhas. Por fim é analisado o dano gerado nas linhas devido aos deslocamentos medidos em campo. | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Instituto Alberto Luiz Coimbra de Pós-Graduação e Pesquisa de Engenharia | pt_BR |
dc.publisher.program | Programa de Pós-Graduação em Engenharia Civil | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFRJ | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA CIVIL | pt_BR |
dc.embargo.terms | aberto | pt_BR |
Appears in Collections: | Engenharia Civil |
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