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http://hdl.handle.net/11422/14195
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
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dc.contributor.author | Marques, Carla Verônica Machado | - |
dc.contributor.author | Carvalho, Dayara Santos | - |
dc.contributor.author | Simas, Emanuelle Marques Pereira | - |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T19:01:10Z | - |
dc.date.available | 2023-12-21T03:07:42Z | - |
dc.date.issued | 2021-04-30 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11422/14195 | - |
dc.description.abstract | This report seeks to develop a systematic document addressing the construction of an instrument for analyzing the intelligence of the object. The objective is to design a screen that allows the verification of the quality of the objects produced by the extension of Intelligent Games: illustration, design and music from the Intelligent Games laboratory of the Tércio Paccitti Institute of Applications and computer services of the Federal University of Rio de January. Regarding the methodology, we sought to compose parameters based on the dimensions: Syntactic, Ergonomic, Metacognitive and Architectural, present universally in the artifacts. Following the study of theories, we worked on the hierarchical projection of the components expected in each dimension in order to enable the construction of an evaluation model where each marker can be analyzed singularly and improved punctually. As a result, documentation of the design process and the tool itself were achieved. | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Relatório Técnico | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Jogos eletrônicos | pt_BR |
dc.subject | Avaliação | pt_BR |
dc.subject | Metacognição | pt_BR |
dc.title | Inteligência do objeto | pt_BR |
dc.type | Relatório | pt_BR |
dc.description.resumo | O presente relatório busca a elaboração de um documento sistemático abordando a construção de um instrumento de análise da inteligência do objeto. Tem-se por objetivo a concepção de um crivo que permita a verificação da qualidade dos objetos produzidos pela extensão de Games Inteligentes: ilustração, design e música do laboratório de Games Inteligentes do Instituto Tércio Paccitti de Aplicações e serviços computacionais da Universidade Federal do Rio de Janeiro. No que tange a metodologia buscou-se a composição de parâmetros baseados nas dimensões: Sintática, Ergonômica, Metacognitiva e Arquitetônica presentes, universalmente, nos artefatos. Seguinte ao estudo das teorias trabalhou-se na projeção hierárquica dos componentes esperados em cada dimensão de forma a possibilitar a construção de um modelo de avaliação onde cada marcador possa ser analisado singularmente e melhorado pontualmente. Como resultado alcançou-se a documentação do processo de concepção e a ferramenta propriamente dita. | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Instituto Tércio Pacitti de Aplicações e Pesquisas Computacionais | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO | pt_BR |
dc.citation.issue | 0121 | pt_BR |
dc.embargo.terms | aberto | pt_BR |
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