Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11422/14689
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Marques, Carla Verônica Machado | - |
dc.contributor.author | Campos, Livia Machado | - |
dc.contributor.author | Bittencourt, Mariana Camara | - |
dc.contributor.author | Santos, Ana Caroline Duarte dos | - |
dc.contributor.author | Simas, Emanuelle Marques Pereira | - |
dc.date.accessioned | 2021-08-02T19:19:28Z | - |
dc.date.available | 2023-12-21T03:08:03Z | - |
dc.date.issued | 2021-07-01 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11422/14689 | - |
dc.description.abstract | This report seeks to elaborate a systematic document addressing the construction of a computational game idealized and programmed by the extension students. The objective is to build a game with the ability to show mathematics in a playful and fun way, different from how it is normally shown, produced by the extension of Computational Bilingualism of the Intelligent Games laboratory of the Tércio Paccitti Institute of Computer Applications and Services at the University Federal of Rio de Janeiro. Regarding the methodology, there was a reading of the material, decision of the challenges and plot and then the programming of the game. As a result, a game was made that can be played by both children and teenagers, which brings a history and mathematical challenges. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Relatório Técnico | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Jogos eletrônicos | pt_BR |
dc.subject | Jogos educativos | pt_BR |
dc.subject | Ensino de matemática | pt_BR |
dc.subject | Educação | pt_BR |
dc.title | Extensão bilinguismo computacional desenvolvimento do game Remind Me | pt_BR |
dc.type | Relatório | pt_BR |
dc.description.resumo | O presente relatório busca a elaboração de um documento sistemático abordando a construção de um jogo computacional idealizado e programado pelas alunas da extensão. Tem-se por objetivo elaborar um jogo com capacidade de mostrar a matemática de maneira lúdica e divertida, diferente de como ela é mostrada normalmente, produzidos pela extensão de Bilinguismo Computacional do Laboratório de Games Inteligentes do Instituto Tércio Paccitti de Aplicações e Serviços Computacionais da Universidade Federal do Rio de Janeiro. No que tange a metodologia, foi feita a leitura do material, decisão dos desafios e enredo e programação do game. Como resultado alcançou-se um jogo que pode ser jogado tanto por crianças quanto por adolescentes, que traz uma história e desafios matemáticos. | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Instituto Tércio Pacitti de Aplicações e Pesquisas Computacionais | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO | pt_BR |
dc.citation.issue | 0521 | pt_BR |
dc.embargo.terms | aberto | pt_BR |
Appears in Collections: | Relatórios |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.