Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11422/15731
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | D’Agosto, Márcio de Almeida | - |
dc.contributor.author | Vieira, Thadeu Renato Brandão | - |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T01:44:55Z | - |
dc.date.available | 2023-12-21T03:08:39Z | - |
dc.date.issued | 2009-04 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11422/15731 | - |
dc.description.abstract | The railway companies in the sector have given importance to logistics as a strategic point. This trend is leveraged by the increasing complexity of operations associated with the requirement of high-levels service from the customers. Besides with logistics, the modernization and incorporation of new technologies were emerging in all areas of railway, including the operational area. Considering that this essay aims to illustrate through a practical application as a probabilistic simulation tool can help the railway operational management. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal do Rio de Janeiro | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Simulação | pt_BR |
dc.subject | Transporte Ferroviário | pt_BR |
dc.subject | Gestão Operacional | pt_BR |
dc.title | Uma contribuição para a gestão operacional de ferrovias por meio de simulação probabilística | pt_BR |
dc.title.alternative | A contribution to the operational management of railways by simulation probabilistic | pt_BR |
dc.type | Dissertação | pt_BR |
dc.contributor.advisorLattes | http://lattes.cnpq.br/8875361042998659 | pt_BR |
dc.contributor.authorLattes | http://lattes.cnpq.br/0450852605152872 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Pereira, Amaranto Lopes | - |
dc.contributor.referee2 | Ferreira Filho, Altair dos Santos | - |
dc.description.resumo | As empresas do setor ferroviário têm dado importância à logística como um ponto estratégico. Esta tendência é impulsionada pelo aumento da complexidade das operações aliada à exigência de altos níveis de serviço por parte dos clientes. Conjuntamente à logística, a modernização e a incorporação de novas tecnologias foram surgindo dentro de todas as áreas das empresas ferroviárias, incluindo a área operacional. Diante disso, esta dissertação tem como objetivo exemplificar, por meio de uma aplicação prática, como a ferramenta de simulação probabilística permite auxiliar a gestão operacional ferroviária. | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Instituto Alberto Luiz Coimbra de Pós-Graduação e Pesquisa de Engenharia | pt_BR |
dc.publisher.program | Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Transportes | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFRJ | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE TRANSPORTES | pt_BR |
dc.embargo.terms | aberto | pt_BR |
Appears in Collections: | Engenharia de Transportes |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ThadeuRenatoBrandaoVieira.pdf | 2.64 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.