Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11422/15733
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRatton Neto, Hostílio Xavier-
dc.contributor.authorSilva, Jeanne Maria Freire-
dc.date.accessioned2021-12-03T02:04:34Z-
dc.date.available2023-12-21T03:08:39Z-
dc.date.issued2008-08-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/15733-
dc.description.abstractThe purpose and scope of this thesis is to examine the efficacy of the electronic data transfer and document routing system for cargo transport in the port of Rio de Janeiro, introduction of which was accompanied from the outset by this research. The analysis was conducted according to conditions established which correspond to the nationally and internationally standards of Port Information Technology efficacy. The study innovates by applying the Port PROCESSYNE (Port Process System Network) model of network interdependence. This tool, derived from the ProSyNe and ProcesSyNe (Alcântara Gomes models) and developed specifically for this purpose, contributed to the analysis The results of the study offer a way of evaluating Port Information Technology, to meet the expectation that new technologies will come to be added to the system introduced. They also permit planning to contemplate the main procedures, resources and functionalities that will bring greater efficacy to the electronic system analyzed here.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Rio de Janeiropt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectInfovia de dados Portuáriapt_BR
dc.subjectAvaliação de eficáciapt_BR
dc.subjectProcesSyNe Portuáriopt_BR
dc.titleAplicação do ProcesSyNe portuário na avaliação de eficácia da tramitação eletrônica documental para legalização do transporte de cargas no Porto do Riopt_BR
dc.title.alternativeApplication of the port ProcesSyNe in evaluating the efficacy of electronic documentation processing to legalize cargo transportation in the port of Rio de Janeiropt_BR
dc.typeTesept_BR
dc.contributor.authorLatteshttp://lattes.cnpq.br/0028884456397596pt_BR
dc.contributor.advisorCo1Gomes , Carlos Augusto Alcântara-
dc.contributor.advisorCo1Latteshttp://lattes.cnpq.br/5286774173396125pt_BR
dc.contributor.referee1Pereira, Amaranto Lopes-
dc.contributor.referee2Cavalcanti, Marcos do Couto Bezerra-
dc.contributor.referee3Gomes, Paulo Alcântara-
dc.contributor.referee4Fortes, José Augusto Abreu Sá-
dc.description.resumoO presente trabalho de tese tem como objetivo de escopo avaliar a eficácia do sistema eletrônico de transferência de dados e tramitação documental para o transporte de cargas do Porto Rio, cuja implantação, desde o início, foi acompanhada pela pesquisa. A análise se desenvolve por meio de condições estabelecidas, que correspondem aos moldes dos padrões de eficácia de Tecnologia de Informação Portuária em âmbito Nacional e Internacional, utilizando-se inovadoramente o modelo de redes de interdependência PROCESSYNE Portuário (Process System Network Portuário), ferramenta que contribui na análise, que foi desenvolvida especificamente para esta finalidade, derivando-se do ProSyNe e ProcesSyNe (modelos Alcântara Gomes). O resultado do trabalho possibilita uma forma de avaliação da Tecnologia de Informação Portuária relacionada à perspectiva de que novas tecnologias venham a ser posteriormente agregadas ao sistema implantado, permitindo ainda, um planejamento que considere os principais procedimentos, recursos e funcionalidades que irão conferir maior eficácia ao sistema eletrônico objeto da análise.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentInstituto Alberto Luiz Coimbra de Pós-Graduação e Pesquisa de Engenhariapt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Engenharia de Transportespt_BR
dc.publisher.initialsUFRJpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE TRANSPORTESpt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
Appears in Collections:Engenharia de Transportes

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
JeanneMariaFreireSilva.pdf1.7 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.