Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11422/21078
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSilva, Aldo Gomes da-
dc.date.accessioned2023-07-10T16:18:55Z-
dc.date.available2023-12-21T03:04:20Z-
dc.date.issued1975-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/21078-
dc.description.abstractThis paper examines the educational systems adopted in Brazil, in search of the basic factors that afford an adequate diagnose of the problems involved. Based on etiological reflexions, it analyses the prospects of solutions consistent with the present development process that the country is undergoing, not forgetting that Man is the supreme aim of true Education.en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Rio de Janeiropt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectTecnologia educacionalpt_BR
dc.subjectPlanejamento educacionalpt_BR
dc.subjectPolítica educacionalpt_BR
dc.subjectProjeto Rondonpt_BR
dc.subjectTelevisãopt_BR
dc.titleEducação: diagnóstico e soluçõespt_BR
dc.typeTrabalho de conclusão de especializaçãopt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho tem por finalidade o exame dos sistemas educacionais em curso no Brasil, na busca dos fatores básicos que propiciem um adequado diagnóstico dos problemas e, com base em uma reflexão etiológica, objetivar as perspectivas para as soluções condizentes ao atual processo de desenvolvimento que atravessa o país, sem olvidar que o Homem é o desiderato supremo da verdadeira Educação.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFórum de Ciência e Culturapt_BR
dc.publisher.programCurso de Estudos de Problemas Brasileirospt_BR
dc.publisher.initialsUFRJpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::PLANEJAMENTO E AVALIACAO EDUCACIONAL::POLITICA EDUCACIONALpt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
Appears in Collections:Estudos de Problemas Brasileiros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AG Silva.pdf10.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.