Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11422/2317
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAnjos, Cláudia Regina dos-
dc.date.accessioned2017-06-27T13:10:24Z-
dc.date.available2023-12-21T03:02:47Z-
dc.date.issued2016-05-29-
dc.identifier.issn1809-4775pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/2317-
dc.description.abstractThis study investigated the use of social media in thirty-one libraries of the Federal University of Rio de Janeiro to understand how to use these tools and weave guidelines for the proper use of monitoring tools in biblioteconômico scenario. The study was based on observation techniques and interviews to ascertain the perception of librarians and users in the use of media in the context of academic libraries. While the importance of communication channel that is recognized by both respondents as a means of promoting products and services, the results indicated that social media are not the dominant elements of the universe of academic libraries.en
dc.languageporpt_BR
dc.relation.ispartofBiblionlinept_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectRedes sociaispt_BR
dc.subjectFacebookpt_BR
dc.subjectTwiterpt_BR
dc.subjectBibliotecas universitáriaspt_BR
dc.subjectWeb 2.0pt_BR
dc.titleA presença da biblioteca universitária nas mídias sociais: um estudo baseado no Sistema de Bibliotecas da UFRJpt_BR
dc.title.alternativeTHE PRESENCE OF THE UNIVERSITY LIBRARY IN SOCIAL MEDIA: A STUDY BASED ON THE UFRJ LIBRARY SYSTEMpt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoEste trabalho investigou o uso das mídias sociais em trinta e uma bibliotecas da Universidade Federal do Rio de Janeiro para compreender como utilizam estas ferramentas e tecer orientações para o bom uso das ferramentas de monitoramento no cenário biblioteconômico. O estudo baseou-se em técnicas de observação e de entrevistas para averiguar a percepção de bibliotecários e usuários na utilização das mídias no contexto das bibliotecas acadêmicas. Embora a importância da comunicação nesse canal seja reconhecida por ambos entrevistados, como meio de promover serviços e produtos, os resultados indicaram que as mídias sociais não são elementos dominantes do universo das bibliotecas acadêmicas.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentSistema de Bibliotecas e Informaçãopt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::CIENCIA DA INFORMACAOpt_BR
dc.citation.volume12pt_BR
dc.citation.issue4pt_BR
dc.citation.spage42pt_BR
dc.citation.epage56pt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
Appears in Collections:Ciências Sociais Aplicadas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A PRESENÇA DA BIBLIOTECA UNIVERSITÁRIA NAS MÍDIAS SOCIAIS.pdf376.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.