Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11422/26046
Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Queiroz, Andréa Cristina de Barros | - |
| dc.date.accessioned | 2025-06-05T22:18:13Z | - |
| dc.date.available | 2025-06-07T03:00:09Z | - |
| dc.date.issued | 2010-07 | - |
| dc.identifier.citation | QUEIROZ, Andréa Cristina de Barros. Millôr e o cenário carioca dos anos 60. In: ENCONTRO REGIONAL DA ANPUH-RIO, 14., 2010, Rio de Janeiro. Anais [...] . Rio de Janeiro: NUMEM, 2010. | pt_BR |
| dc.identifier.isbn | 9788560979080 | pt_BR |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11422/26046 | - |
| dc.description.abstract | The Chronicles of Millor Fernandes are marked with an urban identity in Rio. We also emphasize that these narratives Millôr constructed an identity of Rio de Janeiro, more specifically the area south of Rio, as a metaphor for Brazil. This space in Rio with its network of sociability in his narrative represents a very significant mark of his creations, ie, it became a habit to describe in their productions: the Rio, especially the middle class, the cultural effervescence of Ipanema and their modus vivendi, but also satires of other cities | pt_BR |
| dc.language | por | pt_BR |
| dc.publisher | Núcleo de Documentação, História e Memória | pt_BR |
| dc.relation.ispartof | Encontro Regional da ANPUH-RIO | pt_BR |
| dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
| dc.subject | Fernandes, Millôr, 1924-2012 | pt_BR |
| dc.subject | Crônicas | pt_BR |
| dc.subject | Rio de Janeiro (RJ) | pt_BR |
| dc.title | Millôr e o cenário carioca dos anos 60 | pt_BR |
| dc.type | Trabalho publicado em evento | pt_BR |
| dc.description.resumo | As crônicas de Millôr Fernandes estão marcadas por uma identidade urbana carioca. Ressaltamos ainda que essas narrativas de Millôr construíram uma identidade do Rio de Janeiro, mais especificamente da Zona sul carioca, como metáfora de Brasil. Esse espaço carioca com a sua rede de sociabilidades representa em sua narrativa uma marca muito expressiva de suas criações, ou seja, tornou-se um hábito serem descritas em suas produções: o carioca, em especial o da classe média, a efervescência cultural de Ipanema e o seu modus vivendi, como também, sátiras de outras cidades do país. | pt_BR |
| dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
| dc.publisher.department | Sistema de Bibliotecas e Informação | pt_BR |
| dc.publisher.initials | NUMEM | pt_BR |
| dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::HISTORIA | pt_BR |
| dc.citation.issue | 14 | pt_BR |
| dc.embargo.terms | aberto | pt_BR |
| Appears in Collections: | Ciências Humanas | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Millor e o cenario carioca dos anos 60.pdf | 104.21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.