Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11422/27189

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSerrano, Juliane Paredes-
dc.contributor.authorCerqueira, Erika de Azevedo Bellone-
dc.contributor.authorDiogo, Fernanda de Souza do Nascimento-
dc.contributor.authorSantos, Gabrielle Menezes dos-
dc.contributor.authorPinto, Isabella Scardini-
dc.contributor.authorJorge, Marianne Rodrigues Donner-
dc.contributor.authorRachid, Paula de Sousa-
dc.contributor.authorAlmeida, Aline Raybolt dos Santos-
dc.contributor.authorAncillotti, Lucia Helena da Silva Ferreira-
dc.contributor.authorAlves, Marcela Rodrigues-
dc.contributor.authorSouza, Andreia Cristina Breda de-
dc.contributor.authorPereira, Gisele Damiana da S.-
dc.date.accessioned2025-09-23T22:10:40Z-
dc.date.available2025-09-25T03:00:10Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationSERRANO, Juliane Paredes et al. Como ocorre o ciclo da violência contra a mulher?. Rio de Janeiro: Dos Autores, 2025. E-book.pt_BR
dc.identifier.isbn9786501631561pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/27189-
dc.description.abstractThe "Metamorfose-se" collection consists of six educational booklets designed for women experiencing gender based violence. Using accessible language and grounded in legal and social frameworks, the material aims to inform, support, and guide women regarding their rights, the legally recognized forms of violence, the cycle of abuse, and available support services. The booklets cover a wide range of topics, from identifying abuse to understanding current legislation and accessing protection networks, including a dedicated focus on the specific rights of transgender women. This initiative is part of the extension project "Dental Care for Women in Situations of Gender-Based Violence: Projeto Metamorfose", developed at the School of Dentistry of the Federal University of Rio de Janeiro (UFRJ). The collection stands as a concrete action for the promotion of comprehensive health, citizenship, and human rights, in alignment with the values of public education and socially engaged university extension.en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherDos Autorespt_BR
dc.relation.ispartofColeção metamorfose-sept_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectViolência contra a mulherpt_BR
dc.subjectSaúde da mulherpt_BR
dc.subjectMulheres maltratadaspt_BR
dc.subjectViolence against womenen
dc.subjectWomen's healthen
dc.subjectBattered womenen
dc.titleComo ocorre o ciclo de violência contra a mulher?pt_BR
dc.title.alternativeHow the cycle of violence against women occurs?en
dc.typeFolhetopt_BR
dc.description.resumoA coleção "Metamorfose-se" é composta por seis cartilhas educativas voltadas para mulheres em situação de violência de gênero. Com linguagem acessível e fundamentação legal e social, o material tem como objetivo principal informar, acolher e orientar mulheres sobre os seus direitos, as formas de violência previstas em lei, o ciclo da violência e as redes de apoio disponíveis. As cartilhas abordam desde os tipos de violência até a legislação vigente, passando por estratégias de enfrentamento e serviços de proteção, com atenção específica também à realidade de mulheres trans. A iniciativa é fruto do projeto de extensão “Atendimento odontológico a mulheres em situação de violência de gênero: Projeto Metamorfose”, desenvolvido na Faculdade de Odontologia da Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ), e representa uma ação concreta de promoção da saúde integral, da cidadania e dos direitos humanos, alinhada aos princípios da universidade pública e da extensão universitária crítica.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFaculdade de Odontologiapt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::ODONTOLOGIA::ODONTOLOGIA SOCIAL E PREVENTIVApt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
Appears in Collections:Ciências da Saúde

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GDSPereira2 (1)-min.pdf2.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.