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dc.contributor.advisorLima, Edison Castro Prates de-
dc.contributor.authorRoveri, Francisco Edward-
dc.date.accessioned2018-02-06T13:48:57Z-
dc.date.available2023-12-21T03:04:15Z-
dc.date.issued1985-03-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/3593-
dc.description.abstractThe purpose of this work is to assess the structural effects and the cumulative fatigue damage that may occur in the transportation of jackets by barges and self elevating units, as well as to compare the actions of this installation phase with those of the "in place" phase. The structure is subjected to motions obtained in the analysis of similar system under environmental actions in irregular sea states. The ship motion analysis was carried out by using the strip method technique. The steady state of the structure is obtained by means of a linear deterministic dynamic analysis in the frequency domain. A deterministic approach is used in the prediction of the cumulative fatigue damage of the leg of the self elevating unit while a probabilistic one is used for the jacket.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Rio de Janeiropt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEngenharia Civilpt_BR
dc.titleAnálise de esforços e cálculo de fadiga no transporte de plataformas offshorept_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.contributor.advisorLatteshttp://lattes.cnpq.br/7117463277824928pt_BR
dc.contributor.referee1Ferrante, Agustin Juan-
dc.contributor.referee2Ebecken, Nelson Francisco Favilla-
dc.contributor.referee3Mueller, Sergio-
dc.description.resumoO objetivo deste trabalho é fazer uma avaliação dos efeitos estruturais e do dano à fadiga que podem ocorrer no transporte de jaquetas sobre barcaças e plataformas auto-elevatórias, assim como comparar as solicitações desta fase de instalação com as solicitações "in place". Para movimentos aplicados à estrutura no transporte foram adotados valores correspondentes a sistema semelhante sujeito a ações ambientais em estados de mar irregular, para cuja determinação utilizou-se a teoria das faixas. A resposta permanente da estrutura é obtida através de análise dinâmica linear determinística no domínio da frequência. Na determinação do dano à fadiga da plataforma auto-elevatória é utilizado um critério determinístico enquanto para a jaqueta utiliza-se um critério probabilístico.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentInstituto Alberto Luiz Coimbra de Pós-Graduação e Pesquisa de Engenhariapt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Engenharia Civilpt_BR
dc.publisher.initialsUFRJpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA CIVILpt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
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