Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11422/3708
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Castro, Marcelo Macedo Corrêa e | - |
dc.date.accessioned | 2018-03-07T17:26:59Z | - |
dc.date.available | 2023-12-21T03:05:16Z | - |
dc.date.issued | 2015-05-09 | - |
dc.identifier.citation | CASTRO, Marcelo Macedo Corrêa e. A escrita acadêmica na licenciatura em Pedagogia. 2015. 21 f. Tese acadêmica (Professor Titular) - Faculdade de Educação, Universidade Federal do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, 2015. | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11422/3708 | - |
dc.description.abstract | Conference presented for argumentation, as part of the process of promotion to the Class of Full Professor and Specialized Teaching Practice of Portuguese Language and Literatures, in which the academic writing in the degree in Pedagogy is approached. To do so, it is organized into four parts. In the first, it presents a caveat (or provocation). In the second, it discusses aspects of the history of writing teaching, beginning in the 1960s. In the third, it addresses the factors considered central to situate the current state of actions directed to teaching-learning writing in university courses. And, in the fourth, highlights the challenges that are presented so that the actions of formation in the degree in Pedagogy advance towards the questions pointed out in the previous part. | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal do Rio de Janeiro | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Escrita acadêmica | pt_BR |
dc.subject | Academic writing | pt_BR |
dc.title | A escrita acadêmica na licenciatura em Pedagogia | pt_BR |
dc.type | Tese acadêmica | pt_BR |
dc.contributor.authorLattes | http://lattes.cnpq.br/0872956603987349 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Moreira, Antonio Flavio Barbosa | - |
dc.contributor.referee1Lattes | http://lattes.cnpq.br/4949667751311748 | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Frigotto, Gaudêncio | - |
dc.contributor.referee2Lattes | http://lattes.cnpq.br/4535332644982596 | pt_BR |
dc.contributor.referee3 | Paixão, Léa Pinheiro | - |
dc.contributor.referee3Lattes | http://lattes.cnpq.br/0294566315883235 | pt_BR |
dc.contributor.referee4 | Garcia, Regina Leite | - |
dc.contributor.referee4Lattes | http://lattes.cnpq.br/4656679866687369 | pt_BR |
dc.contributor.referee5 | Candau, Vera Maria Ferrão | - |
dc.contributor.referee5Lattes | http://lattes.cnpq.br/6133365056620299 | pt_BR |
dc.description.resumo | Texto da Conferência apresentada para arguição, como parte do processo de promoção à classe de Professor Titular de Didática Especial e Prática de Ensino de Língua Portuguesa e Literaturas, no qual é abordada a escrita acadêmica na licenciatura em Pedagogia. Para tanto, está organizado em quatro partes. Na primeira, apresenta uma ressalva (ou provocação). Na segunda, discorre sobre aspectos da história do ensino da escrita, a partir dos anos 1960. Na terceira, trata dos fatores considerados centrais para situar o estado atual das ações direcionadas para o ensino-aprendizagem da escrita nos cursos universitários. E, na quarta, destaca os desafios que se apresentam para que as ações de formação na licenciatura em Pedagogia avancem em direção às questões apontadas na parte anterior. | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Faculdade de Educação | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFRJ | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO | pt_BR |
dc.embargo.terms | aberto | pt_BR |
Appears in Collections: | Cátedra e Livre Docência |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ConferênciaTitularMarceloCorrreaeCastro6fev2018REVISADO.pdf | 305.52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.