Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11422/5970
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSilva, Mônica Ferreira da-
dc.date.accessioned2018-12-12T12:18:48Z-
dc.date.available2023-12-21T03:03:20Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationSILVA, M. F. da. Gestão estratégica de TI aplicada a casos reais: turma de 2017. Rio de Janeiro: NCE, UFRJ, 2017. 91 p. (Relatório Técnico, 01/17)pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/5970-
dc.description.abstractPresent Information Technology Strategic Management tools and illustrate fundamental concepts through a collection of various essays. These compositions were authored by a group of undergraduate students at UFRJ during the second semester of 2017 while taking the course "Introduction to IT Strategic Management". The strategic management concepts presented are: Business definition (mission, vision and values of the organization), SWOT analysis, Porter's Five Forces, Delta Model, Mintzberg’s 5 P’s of Strategy, Balanced Scorecard (BSC) and IT Strategic Alignment. This report presents the visions of different business segments and their respective adaptions of the before mentioned concepts. The following cases were analyzed: Starbucks, Nubank, Responde Aí, Cabify and Banco Digital Maré.en
dc.languageporpt_BR
dc.relation.ispartofRelatório Técnico NCEpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPlanejamento estratégicopt_BR
dc.subjectAnálise SWOTpt_BR
dc.subjectTecnologia da informaçãopt_BR
dc.titleGestão estratégica de TI aplicada a casos reais: turma de 2017pt_BR
dc.typeRelatóriopt_BR
dc.description.resumoApresenta algumas ferramentas de Gestão Estratégica de Tecnologia da Informação (TI) e exemplificar conceitos por meio da compilação dos trabalhos elaborados pelos alunos do curso de graduação da UFRJ durante a disciplina “Introdução à Gestão Estratégica de TI – Turma 2017.2”. Dentre os conceitos de gestão estratégica apresentados, encontram-se: Definição do negócio (missão, visão e valores da organização), análise SWOT, Forças de Porter, Modelo Delta, análise estratégica de Mintzberg, Balanced Scorecard (BSC), concluindo com o Alinhamento Estratégico de TI. Os trabalhos apresentados neste relatório trazem a visão de distintos segmentos de negócio e suas considerações referentes aos conceitos apresentados. Os seguintes casos foram analisados: Starbucks, Nubank, Responde Aí, Cabify e Banco Digital Maré.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentInstituto Tércio Pacitti de Aplicações e Pesquisas Computacionaispt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAOpt_BR
dc.citation.issue0117pt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
Appears in Collections:Relatórios

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
01_17.pdf1.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.