Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11422/6181
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPereira, Sonia Gomes-
dc.contributor.authorCury, David Abdala-
dc.date.accessioned2019-01-22T00:54:51Z-
dc.date.available2023-12-21T03:05:29Z-
dc.date.issued1992-09-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/6181-
dc.description.abstractCritical limits of Conceptualism in art ( whose historic cycle approximately dates from 1965 to 1975) and its practices (Art Language, Povera, Land Art and Body Art) of dematerialization of the art object (Modernism paradigm of the 20th century first half) are here thought as a verification of a possible rupture or continuity solution between what contemporary art and modern art supposedly are.en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Rio de Janeiropt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectArte conceitualpt_BR
dc.subjectExperimentalismopt_BR
dc.titleConceitualismo: moderno, insuportávelpt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.contributor.advisorLatteshttp://lattes.cnpq.br/7215951323937810pt_BR
dc.description.resumoLimites críticos do Conceitualismo em arte (cujo ciclo histórico compreende, grosso modo, a 2ª. metade dos anos 60 e a 1ª metadedos anos 70) e suas práticas (Arte-Linguagem, Arte Pobre, Trabalhos da Terra e Art do Corpo) de desmaterialização do objeto de arte (paradigmático do Modernismo da 1a metade do século XX) pensados como verificação de uma possível solução de continuidade ou ruptura entre o que sejam arte contemporânea e arte moderna.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEscola de Belas Artespt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Artes Visuaispt_BR
dc.publisher.initialsUFRJpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES::FUNDAMENTOS E CRITICA DAS ARTES::CRITICA DA ARTEpt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
Appears in Collections:Artes Visuais

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
415991.pdf8.92 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.