Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11422/6287
Type: Dissertação
Title: Ser professor universitário: profissão e espaço doméstico
Other Titles: To be professor: profession and domestic space
Author(s)/Inventor(s): Braga, Marcos da Costa
Advisor: Medeiros, Estevao Neiva de
Abstract: A profissão de um indivíduo pode ser um importante fator de influência na elaboração de sua individualidade no contexto da cidade e na construção de sua personalidade. A cultura de uma profissão pode gerar um dos domínios específicos que constituem os mundos socioculturais que estão em convívio na heterogeneidade social da metrópole. A cultura material pode refletir e representar os valores socioculturais desses mundos. Este trabalho pretende demonstrar as relações entre profissão e espaço doméstico, levando em consideração as influências desta relação no contexto de uso desse espaço e de seus objetos.
Abstract: The one’s profession can be of great influence in elaborating of his/her individuality at city’s context and in construction of his/her personality. A profession’s culture can engender one of specifics domains that constitute the socio-cultural world which live together in metropolis’ social heterogeneous. The material culture can reflect and represent it’s worlds socio cultural values. This research tryes to show the relations between profession and domestic space, talking into consideration there influences in context of use of this space and its objects.
Keywords: Cultura material
Espaço doméstico
Antropologia urbana
Professores
Subject CNPq: CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES::FUNDAMENTOS E CRITICA DAS ARTES
Program: Programa de Pós-Graduação em Artes Visuais
Production unit: Escola de Belas Artes
Publisher: Universidade Federal do Rio de Janeiro
Issue Date: Mar-1998
Publisher country: Brasil
Language: por
Right access: Acesso Aberto
Appears in Collections:Artes Visuais

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
405393.pdf18.62 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.