Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11422/6324
Type: Dissertação
Title: Transporte de estruturas offshore sobre balsa
Author(s)/Inventor(s): Verlangieri, Gerson Salles
Advisor: Ferrante, Agustin Juan
Abstract: Este trabalho analisa o comportamento de estruturas do tipo jaqueta e convés quando transportadas em balsas oceânicas. Inicialmente foram apresentados os fundamentos teóricos relacionados com este tipo de problema. As análises, realizadas com base na teoria probabilística, foram feitas para cinco conjuntos balsa/estrutura, com dois aproamentos e em 15 estados de mar. Foram feitas comparações entre os resultados obtidos considerando-se balsa rígida e flexível e determinados os períodos mais críticos dos espectros de mar. Ao final foram feitas considerações sobre a necessidade de uma análise estrutural dinâmica.
Abstract: This work deals with the structural behaviour of offshore structures like jacket and deck during transportation on deck barges. Initially, a theoretical basis related to this kind of problem is presented. The analyses, founded in a probabilistic theory, were performed considering 5 sets of barge/structure in 2 headings and 15 sea states. The results from a flexible barge analysis and from a rigid barge analysis were compared. Also the critic sea state mean period was determined. At the end, some considerations related to the dynamic structural analysis necessity are presented.
Keywords: Engenharia Civil
Subject CNPq: CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA CIVIL
Program: Programa de Pós-Graduação em Engenharia Civil
Production unit: Instituto Alberto Luiz Coimbra de Pós-Graduação e Pesquisa de Engenharia
Publisher: Universidade Federal do Rio de Janeiro
Issue Date: May-1992
Publisher country: Brasil
Language: por
Right access: Acesso Aberto
Appears in Collections:Engenharia Civil

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
174212.pdf1.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.