Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11422/6835
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Kleiman, Mauro | - |
dc.contributor.author | Saldanha, Carlos Fernando Furtado | - |
dc.date.accessioned | 2019-03-26T13:44:24Z | - |
dc.date.available | 2023-12-21T03:04:48Z | - |
dc.date.issued | 2005-11 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11422/6835 | - |
dc.description.abstract | The articulation between the role of road networks and the configuration of Brazilian cities is of great relevance in the course of the twentieth century. In order to deepen the study of the urban expansion of Rio de Janeiro toward its western zone, and more specifically the Jacarepaguá and Barra da Tijuca lowlands, articulated to the growing investment in the city's road networks, we have this work the objective of diagnosing how much the road network had and has influence in the expansion of the urban network for this region. Taking into account the fact that this is a previously planned area of the city, we will make during the course of the research a brief analysis of the various plans and projects designed for it. | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal do Rio de Janeiro | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Planejamento urbano | pt_BR |
dc.subject | Transporte urbano | pt_BR |
dc.subject | Jacarepaguá (Rio de Janeiro, RJ) | pt_BR |
dc.subject | Barra da Tijuca (Rio de Janeiro, RJ) | pt_BR |
dc.title | A marcha rumo ao oeste carioca a partir da sua rede viária: um estudo de caso sobre a Baixada de Jacarepaguá e a Barra da Tijuca | pt_BR |
dc.type | Trabalho de conclusão de especialização | pt_BR |
dc.description.resumo | A articulação entre o papel das redes viárias e a configuração das cidades brasileiras mostra-se de grande relevância no decorrer do século XX. Com o intuito de aprofundar o estudo sobre a expansão urbana do Rio de Janeiro em direção a sua zona oeste, e mais especificamente a baixada de Jacarepaguá e Barra da Tijuca, articulado ao crescente investimento em redes viárias da cidade, tem-se com este trabalho o objetivo de diagnosticar o quanto a rede viária teve e tem influência na expansão da malha urbana para esta região. Levando-se em consideração o fato desta ser uma área previamente planejada da cidade, faremos no decorrer da pesquisa uma breve análise dos vários planos e projetos para ela elaborados. | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Instituto de Pesquisa e Planejamento Urbano e Regional | pt_BR |
dc.publisher.program | Programa de Pós-Graduação em Planejamento Urbano e Regional | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFRJ | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::PLANEJAMENTO URBANO E REGIONAL::SERVICOS URBANOS E REGIONAIS::INFRA-ESTRUTURAS URBANAS E REGIONAIS | pt_BR |
dc.embargo.terms | aberto | pt_BR |
Appears in Collections: | Política e Planejamento Urbano |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
CFFSaldanha-min.pdf | 6.48 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.