Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11422/7865
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOrrico Filho, Romulo Dante-
dc.contributor.authorSouza, Flavia Carvalho de-
dc.date.accessioned2019-05-10T18:37:46Z-
dc.date.available2023-12-21T03:02:07Z-
dc.date.issued2017-11-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/7865-
dc.description.abstractThe present study presents statistical models which identify the main factors affecting access mode choice and the barriers and motivators for the use of bicycle in integration with public transport. Additionally, this study enables the visualization of the spatial patterns of both access mode choice and the potential for bicycle in access trips. Some results are in line with studies conducted in other countries, but also other results show some particularities from the local context.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Rio de Janeiropt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEngenharia de transportespt_BR
dc.subjectViagens de acessopt_BR
dc.subjectTransporte públicopt_BR
dc.titleModelling and visualizing the spatial patterns in access mode choice and the potential for bicycle in access trips in Rio de Janeiropt_BR
dc.typeTesept_BR
dc.contributor.authorLatteshttp://lattes.cnpq.br/1044535899657031pt_BR
dc.contributor.advisorCo1van Maarseveen, Martin-
dc.contributor.referee1Ribeiro, Glaydston Mattos-
dc.contributor.referee2Ratton Neto, Hostilio Xavier-
dc.contributor.referee3Yaeko , Yamashita-
dc.contributor.referee4Santos, Enilson Medeiros dos-
dc.description.resumoEste trabalho desenvolve um modelo estatístico para identificar os principais fatores que afetam a escolha do meio de transporte em viagens de acesso ao transporte público. Um outro modelo estatístico apresenta as principais barreiras e fatores motivadores para o uso da bicicleta quando integrada ao transporte público. Finalmente, utilizando sistema de informações geográficas, este trabalho possibilita a visualização de padrões espaciais das viagens de acesso ao transporte público e das barreiras e fatores motivadores para o uso da bicicleta quando integrada ao transporte público. Os resultados apresentam semelhanças com estudos desenvolvidos em outros países, mas também apresentam particularidades da realidade local.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentInstituto Alberto Luiz Coimbra de Pós-Graduação e Pesquisa de Engenhariapt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Engenharia de Transportespt_BR
dc.publisher.initialsUFRJpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE TRANSPORTESpt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
Appears in Collections:Engenharia de Transportes

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
865007.pdf2.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.