Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11422/7865
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Orrico Filho, Romulo Dante | - |
dc.contributor.author | Souza, Flavia Carvalho de | - |
dc.date.accessioned | 2019-05-10T18:37:46Z | - |
dc.date.available | 2023-12-21T03:02:07Z | - |
dc.date.issued | 2017-11 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11422/7865 | - |
dc.description.abstract | The present study presents statistical models which identify the main factors affecting access mode choice and the barriers and motivators for the use of bicycle in integration with public transport. Additionally, this study enables the visualization of the spatial patterns of both access mode choice and the potential for bicycle in access trips. Some results are in line with studies conducted in other countries, but also other results show some particularities from the local context. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal do Rio de Janeiro | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Engenharia de transportes | pt_BR |
dc.subject | Viagens de acesso | pt_BR |
dc.subject | Transporte público | pt_BR |
dc.title | Modelling and visualizing the spatial patterns in access mode choice and the potential for bicycle in access trips in Rio de Janeiro | pt_BR |
dc.type | Tese | pt_BR |
dc.contributor.authorLattes | http://lattes.cnpq.br/1044535899657031 | pt_BR |
dc.contributor.advisorCo1 | van Maarseveen, Martin | - |
dc.contributor.referee1 | Ribeiro, Glaydston Mattos | - |
dc.contributor.referee2 | Ratton Neto, Hostilio Xavier | - |
dc.contributor.referee3 | Yaeko , Yamashita | - |
dc.contributor.referee4 | Santos, Enilson Medeiros dos | - |
dc.description.resumo | Este trabalho desenvolve um modelo estatístico para identificar os principais fatores que afetam a escolha do meio de transporte em viagens de acesso ao transporte público. Um outro modelo estatístico apresenta as principais barreiras e fatores motivadores para o uso da bicicleta quando integrada ao transporte público. Finalmente, utilizando sistema de informações geográficas, este trabalho possibilita a visualização de padrões espaciais das viagens de acesso ao transporte público e das barreiras e fatores motivadores para o uso da bicicleta quando integrada ao transporte público. Os resultados apresentam semelhanças com estudos desenvolvidos em outros países, mas também apresentam particularidades da realidade local. | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Instituto Alberto Luiz Coimbra de Pós-Graduação e Pesquisa de Engenharia | pt_BR |
dc.publisher.program | Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Transportes | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFRJ | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE TRANSPORTES | pt_BR |
dc.embargo.terms | aberto | pt_BR |
Appears in Collections: | Engenharia de Transportes |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
865007.pdf | 2.47 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.