Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11422/9245
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSantos, Rafaela Barbosa Ferreira dos-
dc.contributor.authorAmorim, João Guilherme Barbosa de-
dc.contributor.authorFreitas, Flavia d'Albergaria-
dc.contributor.authorAlmeida, Victor Manoel Cunha de-
dc.date.accessioned2019-08-29T17:40:33Z-
dc.date.available2023-12-21T03:00:33Z-
dc.date.issued2018-10-
dc.identifier.issn1982-7849pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/9245-
dc.description.abstractThis case study describes the challenges faced by Sergio Lyra, CEO of Team Nogueira, a network of gymnasiums founded by the brothers Rodrigo and Rogério Nogueira, two of the greatest fighters in the history of Mixed Martial Arts (MMA), who had transformed their training center into a gym, and later into a franchise network. In 2015, Team Nogueira had more than thirty academies throughout Brazil. However, the slowdown in the popularization of the sport, coupled with the economic crisis that plagued the country and the retirement of the brothers that gave its name to the network created a scenario of uncertainties and concerns. This case serves as a background for the discussion on the application of marketing in the sporting context, allowing discussion about the challenges related to the alignment between segmentation, target market selection and positioning. Therefore, the case is recommended for Fundamentals of Marketing or Sports Marketing classes in undergraduate and postgraduate courses, in sessions dedicated to the discussion of segmentation, competitive positioning or marketing strategy.en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherAssociação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Administraçãopt_BR
dc.relation.ispartofRevista de Administração Contemporâneapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMarketingpt_BR
dc.subjectArtes marciaispt_BR
dc.subjectAcademias de ginásticapt_BR
dc.subjectTeam Nogueiraen
dc.subjectMartial artsen
dc.subjectFitness centersen
dc.titleTeam Nogueira: invasão do Mixed Martial Arts no universo fitnesspt_BR
dc.title.alternativeTeam Nogueira: Invasion of Mixed Martial Arts in the fitness universeen
dc.typeArtigopt_BR
dc.identifier.doi10.1590/1982-7849rac2018170225pt_BR
dc.description.resumoEste caso para ensino descreve o desafio de Sergio Lyra, CEO da Team Nogueira, rede de academias de ginástica fundada pelos irmãos Rodrigo e Rogério Nogueira, dois dos maiores lutadores da história do Mixed Martial Arts (MMA) mundial, que haviam transformado seu centro de treinamento em uma academia e, posteriormente, em uma rede de franquias. Em 2015, a Team Nogueira contava com mais de trinta academias por todo o Brasil, no entanto, a desaceleração da popularização da modalidade, aliada à crise econômica que assolava o país e à aposentadoria dos irmãos que davam nome à rede, criavam um cenário de incertezas e preocupações. Esse caso serve de pano de fundo para a discussão sobre a aplicação do marketing no contexto esportivo, permitindo a discussão sobre os desafios relacionados ao alinhamento entre segmentação, seleção do mercado-alvo e posicionamento. Portanto, o caso é recomendado para a disciplina de Fundamentos de Marketing ou Marketing Esportivo em cursos de graduação e pós-graduação, nas sessões dedicadas à discussão sobre segmentação, posicionamento competitivo ou estratégia de marketing.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentInstituto COPPEAD de Administraçãopt_BR
dc.publisher.initialsANPADpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::ADMINISTRACAO DE EMPRESAS::MERCADOLOGIApt_BR
dc.citation.volume22pt_BR
dc.citation.issue5pt_BR
dc.citation.spage786pt_BR
dc.citation.epage803pt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
Appears in Collections:Ciências Sociais Aplicadas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Team Nogueira-min.pdf243.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.