Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11422/985
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMendonça, Alexandre Ferreira de-
dc.contributor.authorGuimarães, Solange da Silva-
dc.date.accessioned2016-10-27T17:51:17Z-
dc.date.available2023-12-21T03:03:22Z-
dc.date.issued2011-06-06-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/985-
dc.description.abstractThis study seeks to reflect on the possibilities and limits of new technologies in schools, designed as a social space where different cultures interact and move, but it still depicts a homogeneous education through a curriculum that often silences diversity. Having for the theoretical thinking of the philosophers Michel Foucault and Gilles Deleuze, we could ask whether in fact the schools are experiencing an experience based on innovation or new technologies to deal with yet another new technical option of controlling society.en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Rio de Janeiropt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectTecnologia de informação e comunicaçãopt_BR
dc.subjectInformation technologyen
dc.subjectMídias na educaçãopt_BR
dc.subjectMedia educationen
dc.titleO uso das tecnologias de informação e comunicação na sala de aula: limites e possibilidadespt_BR
dc.typeTrabalho de conclusão de especializaçãopt_BR
dc.contributor.advisorLatteshttp://lattes.cnpq.br/9733423575641630pt_BR
dc.contributor.referee1Mendonça, Adriany Ferreira de-
dc.contributor.referee2Nova, João Luiz Leocádio da-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/2112113078141846pt_BR
dc.description.resumoEste estudo busca fazer uma reflexão acerca das possibilidades e limites das novas tecnologias nas escolas, concebidas como espaço social por onde circulam e interagem diferentes culturas, mas que ainda reproduz um ensino homogêneo através de um currículo que muitas vezes silencia as diversidades. Tendo por referencial teórico o pensamento dos filósofos Michel Foucault e Gilles Deleuze, foi possível indagar se de fato as escolas estão vivenciando uma experiência pautada na inovação ou se as novas tecnologias tratam-se de mais uma nova opção técnica da sociedade de controle.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentInstituto NUTES de Educação em Ciências e Saúdept_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Educação em Ciências e Saúdept_BR
dc.publisher.initialsUFRJpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONALpt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
Appears in Collections:Mídias na Educação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
778149.pdf723.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.