Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11422/985
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Mendonça, Alexandre Ferreira de | - |
dc.contributor.author | Guimarães, Solange da Silva | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-27T17:51:17Z | - |
dc.date.available | 2023-12-21T03:03:22Z | - |
dc.date.issued | 2011-06-06 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11422/985 | - |
dc.description.abstract | This study seeks to reflect on the possibilities and limits of new technologies in schools, designed as a social space where different cultures interact and move, but it still depicts a homogeneous education through a curriculum that often silences diversity. Having for the theoretical thinking of the philosophers Michel Foucault and Gilles Deleuze, we could ask whether in fact the schools are experiencing an experience based on innovation or new technologies to deal with yet another new technical option of controlling society. | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal do Rio de Janeiro | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Tecnologia de informação e comunicação | pt_BR |
dc.subject | Information technology | en |
dc.subject | Mídias na educação | pt_BR |
dc.subject | Media education | en |
dc.title | O uso das tecnologias de informação e comunicação na sala de aula: limites e possibilidades | pt_BR |
dc.type | Trabalho de conclusão de especialização | pt_BR |
dc.contributor.advisorLattes | http://lattes.cnpq.br/9733423575641630 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Mendonça, Adriany Ferreira de | - |
dc.contributor.referee2 | Nova, João Luiz Leocádio da | - |
dc.contributor.referee2Lattes | http://lattes.cnpq.br/2112113078141846 | pt_BR |
dc.description.resumo | Este estudo busca fazer uma reflexão acerca das possibilidades e limites das novas tecnologias nas escolas, concebidas como espaço social por onde circulam e interagem diferentes culturas, mas que ainda reproduz um ensino homogêneo através de um currículo que muitas vezes silencia as diversidades. Tendo por referencial teórico o pensamento dos filósofos Michel Foucault e Gilles Deleuze, foi possível indagar se de fato as escolas estão vivenciando uma experiência pautada na inovação ou se as novas tecnologias tratam-se de mais uma nova opção técnica da sociedade de controle. | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Instituto NUTES de Educação em Ciências e Saúde | pt_BR |
dc.publisher.program | Programa de Pós-graduação em Educação em Ciências e Saúde | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFRJ | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONAL | pt_BR |
dc.embargo.terms | aberto | pt_BR |
Appears in Collections: | Mídias na Educação |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
778149.pdf | 723.31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.