Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11422/1013
Type: | Relatório |
Title: | Modelagem dinâmica computacional e o processo de ensino-aprendizagem: algumas questões para reflexão |
Author(s)/Inventor(s): | Sampaio, Fábio Ferrentini |
Abstract: | Apresenta algumas questões relativas ao uso de modelos e modelagem no ensino (em particular no ensino de ciências) relacionando-as com outras áreas de pesquisa em cognição, educação e em informática. O objetivo primeiro do trabalho é o de despertar o interesse de outros pesquisadores para esta área ainda incipiente em termos de pesquisa (e aplicações em sala de aula) no Brasil. |
Abstract: | Presents some ideas related to the use of models and modelling in education (particularly science education), relating them to other areas of research such as cognition, education and informatics. The aim of this work is to stimulate other researchers to investigate in this field, which is still incipient in terms of research in Brazil. |
Keywords: | Modelagem computacional Ensino e Aprendizagem |
Subject CNPq: | CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::PSICOLOGIA |
Production unit: | Instituto Tércio Pacitti de Aplicações e Pesquisas Computacionais |
In: | Relatório Técnico NCE |
Issue: | 3699 |
Issue Date: | 13-Dec-1999 |
Publisher country: | Brasil |
Language: | por |
Right access: | Acesso Aberto |
Citation: | SAMPAIO, F. F. Modelagem dinâmica computacional e o processo de ensino-aprendizagem: algumas questões para reflexão. Rio de Janeiro: NCE, UFRJ, 1999. 15 p. (Relatório Técnico, 36/99) |
Appears in Collections: | Relatórios |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
36_99_000611711.pdf | 820.48 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.