Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11422/1102
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMendonça, Adriany Ferreira de-
dc.contributor.authorCaetano, Vitor Nunes-
dc.date.accessioned2016-11-16T16:16:31Z-
dc.date.available2023-12-21T03:05:09Z-
dc.date.issued2011-05-05-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/1102-
dc.description.abstractInvestigate at wich point the realization of school radio projectsis something relevant and possible. And if its viability, as pedagogical strategy, is indeed likely of being incorporated to the list of didactical activities already done by schools ( considering the study of an specific case), aggregating this way inumerous contributions. Among them, We could cite the visible transformation in the behaviour of shy and speaker students, participants of this experiences, into comunicating subjects, capable of intellligently use their voices at the the expression of ideas, values, feelings, questions and indignations, with repercussions at that situations where we wish that individuals are able of act within their environment, assuming the role that they fit as citizens. This initiative, if succesfull, would be put with the objective of auxilliate the development of students potencialitys, aggregating more value to their formation, through the experiences whose envolvement with the own work process of this media come to enable.en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Rio de Janeiropt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectRádio na escolapt_BR
dc.subjectMídias na educaçãopt_BR
dc.subjectMedia educationen
dc.subjectEducational technologyen
dc.titleRádio na escola: produzindo mídia, aprendendo conceitos, construindo cidadania – subsídios para a implantação de projetos de rádios escolarespt_BR
dc.title.alternativeRadio at school: producing media, learning concepts, building citizenship - subsidies for the introduction of school radio projectsen
dc.typeTrabalho de conclusão de especializaçãopt_BR
dc.contributor.authorLatteshttp://lattes.cnpq.br/4611813917869213pt_BR
dc.contributor.referee1Leher, Elizabeth Menezes Teixeira-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/9566457444383116pt_BR
dc.contributor.referee2Mendonça, Alexandre Ferreira de-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/9733423575641630pt_BR
dc.description.resumoInvestiga até que ponto a realização de projetos de rádios escolares é algo pertinente e possível. E se a sua viabilidade enquanto estratégia pedagógica é de fato passível de ser incorporada ao rol de atividades didáticas já realizadas pelas escolas (tendo em vista o estudo de um caso específico), agregando assim inúmeras contribuições. Dentre elas poderíamos citar a visível transformação nos comportamentos de alunos tímidos e falantes, participantes dessas experiências, em sujeitos comunicativos, capazes de utilizar suas vozes de forma inteligente, na livre expressão de ideias, valores, sentimentos, indagações e indignações, com repercussões naquelas situações em que desejamos que os indivíduos estejam aptos a atuar em seu entorno, assumindo o papel que lhes cabe como cidadãos. Tal iniciativa, se bem sucedida, se colocaria com o objetivo de auxiliar no desenvolvimento de potencialidades dos estudantes, agregando maior valor à sua formação, através de experiências e vivências cujo o envolvimento com os processos de trabalho próprios dessa mídia venha possibilitar.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentInstituto NUTES de Educação em Ciências e Saúdept_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Educação em Ciências e Saúdept_BR
dc.publisher.initialsUFRJpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONALpt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
Appears in Collections:Mídias na Educação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
778133.pdf491.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.