Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11422/12960
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorXexéo, Geraldo Bonorino-
dc.contributor.authorVanderley, Augusto Acioli Pinho-
dc.date.accessioned2020-08-21T13:20:53Z-
dc.date.available2023-12-21T03:02:14Z-
dc.date.issued2018-09-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/12960-
dc.description.abstractUnderstanding the feeling that playing a game provides to the player is quintessential to game design. As playtesting is difficult and expensive, Automatic Game Design has been an area that keeps growing and getting much attention. The present work aims to offer a tool for automatic avaliation of dice and card games. Therefore, this work presents RECYCLEDICE, a language that allows card and dice games to be descripted. Furthermore, a tool was adapted to interpret and simulate games, playing automatically and generating statistics from gameplaying. Lastly, simulations and aesthetics metrics, such as drama, lead change and uncertainty, were combined in order to generate relevant information about the game.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Rio de Janeiropt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAvaliação de jogospt_BR
dc.subjectLinguagem de descrição de jogospt_BR
dc.titleAvaliação automatizada de estética de jogos genéricos de cartas e dadospt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.contributor.advisorLatteshttp://lattes.cnpq.br/4783565791787812pt_BR
dc.contributor.authorLatteshttp://lattes.cnpq.br/6339326629199842pt_BR
dc.contributor.referee1Souza, Jano Moreira de-
dc.contributor.referee2Vivacqua, Adriana Santarosa-
dc.description.resumoEntender o sentimento que o ato de jogar proporciona é uma questão fundamental para o design de jogos. Pelo processo de playtest ser difícil e custoso, o Design Automatizado de Jogos tem sido uma área importante para o desenvolvimento de novos jogos. O trabalho aqui presente oferece uma ferramenta para a avaliação automatizada de jogos de cartas e dados. Assim, este trabalho apresenta RECYCLEDICE, uma linguagem que permite descrever jogos de cartas e dados. Também foi adaptada uma ferramenta para interpretar e simular jogos, jogando automaticamente e gerando estatísticas de jogo. Por fim, combinou-se as simulações com métricas de estética, como drama, mudança de liderança e incerteza, para assim gerar informações relevantes sobre o jogo.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentInstituto Alberto Luiz Coimbra de Pós-Graduação e Pesquisa de Engenhariapt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Engenharia de Sistemas e Computaçãopt_BR
dc.publisher.initialsUFRJpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::ENGENHARIASpt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
Appears in Collections:Engenharia de Sistemas e Computação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AugustoAcioliPinhoVanderley-min.pdf1.08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.