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dc.contributor.authorEwbank, Henrique-
dc.contributor.authorWanke, Peter Fernades-
dc.contributor.authorCorrea, Henrique Luiz-
dc.date.accessioned2021-02-11T13:31:28Z-
dc.date.available2023-12-21T03:07:26Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationEWBANK, H.; WANKE, P.; CORREA, H.L. Fleet dimensioning and scheduling in the Brazilian ethanol industry: a fuzzy logic approach. International Journal of Industrial and Systems Engineering, Genèva, v.34, n.1, p. 65-83, 2020.pt_BR
dc.identifier.issn1748-5045pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/13696-
dc.description.abstractThis work solves a real-world multi-depot vehicle routing problem (MDVRP) with a homogeneous fleet and capacitated depots. A pipeline company wants to establish a vehicle policy in order to own part of its fleet and serve its customers for a period of one year. The company also wants to know the schedule of the visits for collecting ethanol from 261 producers and taking it to their three terminals located in Brazil. This problem presents uncertain demand, since weather conditions impact the final crop and uncertain depot capacity. Due to the vagueness of managers’ speech, this problem also presents uncertain travel time. In this paper, fuzzy logic is used to model uncertainty and vagueness and to split the initial instance into smaller ones. Besides solving a real-world problem with fuzzy demand, fuzzy depot capacity and fuzzy travel time, this paper contributes with a decision making tool that reports different solutions for different uncertainty levels.en
dc.languageengpt_BR
dc.publisherIndersciencept_BR
dc.relation.ispartofInternational Journal of Industrial and Systems Engineeringen
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectRoteamento de veículospt_BR
dc.subjectOtimização matemáticapt_BR
dc.subjectLógica difusapt_BR
dc.subjectLogísticapt_BR
dc.subjectVehicle routing problemen
dc.subjectOptimization (Mathematics)en
dc.subjectFuzzy logicen
dc.subjectLogisticsen
dc.titleFleet dimensioning and scheduling in the Brazilian ethanol industry: a fuzzy logic approachen
dc.typeArtigopt_BR
dc.identifier.doi10.1504/IJISE.2020.104318pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho resolve um problema de roteamento de veículos multi-depósito do mundo real (MDVRP) com frota homogênea e depósitos capacitados. Uma empresa de pipeline deseja estabelecer uma política de veículos para possuir parte de sua frota e atender seus clientes por um período de um ano. A empresa também quer saber o agendamento das visitas para coleta de etanol de 261 produtores e retirada para seus três terminais localizados no Brasil. Este problema apresenta incertezas de demanda, já que as condições climáticas impactam a safra final e depósito de capacidade incerta. Devido à imprecisão do discurso dos gerentes, este problema também apresenta tempo de viagem incerto. Neste artigo, a lógica fuzzy é usada para modelar a incerteza e vagueza e dividir a instância inicial em outras menores. Além de resolver um problema do mundo real com demanda difusa, capacidade de depósito difusa e tempo de viagens difusas, este artigo contribui com uma ferramenta de tomada de decisão que relata diferentes soluções para diferentes níveis de incerteza.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentInstituto COPPEAD de Administraçãopt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOpt_BR
dc.citation.volume34pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage65pt_BR
dc.citation.epage83pt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
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