Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11422/1499
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSampaio, Fábio Ferrentini-
dc.date.accessioned2017-03-06T14:03:52Z-
dc.date.available2023-12-21T03:02:42Z-
dc.date.issued1987-07-31-
dc.identifier.citationSAMPAIO, F. F. A utilização de computadores como ferramenta educacional. Rio de Janeiro: NCE, UFRJ, 1987. 21 p. (Relatório Técnico, 10/87)pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/1499-
dc.description.abstractThis article presents the usage of computers as an educational tool. First, we introduce the computers applications in a general way, followed by an analysis of how this new technology has been used in education since the beggining of the 60's. We also present some models of this application and a description of some systems that can be used in the development of educational software.en
dc.languageporpt_BR
dc.relation.ispartofRelatório Técnico NCEpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectComputador na educaçãopt_BR
dc.subjectTecnologia educacionalpt_BR
dc.titleA utilização de computadores como ferramenta educacionalpt_BR
dc.typeRelatóriopt_BR
dc.description.resumoEste trabalho apresenta o uso do computador como ferramenta educacional. Inicialmente é feita uma introdução das aplicações de computadores de uma maneira geral, passando a seguir para uma análise do uso dessa nova tecnologia na educação desde o início da décda de 60. Apresenta-se alguns modelos de aplicação e a descrição sucinta de alguns sistemas próprios para o desenvolvimento de software educativos.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentInstituto Tércio Pacitti de Aplicações e Pesquisas Computacionaispt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAOpt_BR
dc.citation.issue1087pt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
Appears in Collections:Relatórios

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10_87_000040336.pdf1.31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.