Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11422/19433
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSouza, Eliane Alves de-
dc.contributor.authorSantos, Luciene Suzarte-
dc.date.accessioned2023-01-03T14:09:03Z-
dc.date.available2023-12-21T03:09:42Z-
dc.date.issued2022-03-
dc.identifier.citationSOUZA, Eliane Alves de; SANTOS, Luciene Suzarte. A educação financeira como uma importante contribuição para a economia no século 21. Revista Mais Educação, São Caetano do Sul, v. 5, n.1, p. 142-155, mar. 2022.pt_BR
dc.identifier.issn2595-9611pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/19433-
dc.description.abstractThe article addresses the issue of Financial Education as one of the pillars of economic and social development. The study presented in the theoretical and documental framework verifies the concepts of Financial Education and the connection of this type of information to the positive contribution to the Economy in the 21st century. is an important contribution to the economy in the 21st century? The methodology used is anchored in survey research as an investigative strategy; in documentary, bibliographic and statistical methods; as a source of information, digital files and websites of economic research institutions and scientific works in the area were used. The originality of the survey data is secondary; the research is basic in nature and descriptive in nature in terms of objectives. The technical procedures used were bibliographic and documentary, with transversal temporality. From the results obtained, it can be said that the countries that invest the most and that have already included Financial Education subjects in school curricula have an economically more sustainable, more stable economy, compared to the economies of countries that have not yet done so or that have done so. inefficiently.en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherCentro Educacional Sem Fronteiraspt_BR
dc.relation.ispartofRevista Mais Educaçãopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação financeirapt_BR
dc.subjectDesenvolvimento econômicopt_BR
dc.subjectDesenvolvimento socialpt_BR
dc.subjectEconomiapt_BR
dc.subjectFinancial literacyen
dc.subjectEconomic developmenten
dc.subjectEconomyen
dc.titleA educação financeira como uma importante contribuição para a economia no século 21pt_BR
dc.title.alternativeFinancial education as an important contribution to the economy in the 21st centuryen
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoO artigo aborda o tema Educação Financeira como um dos pilares do desenvolvimento econômico e social. O estudo apresentado no referencial teórico e documental verifica os conceitos sobre Educação Financeira e a vinculação desse tipo de informação à contribuição positiva para a Economia no século 21. Buscou-se reunir dados com o propósito de responder ao problema central da pesquisa: a Educação Financeira é uma contribuição importante para a Economia no século 21? A metodologia utilizada se ancora na pesquisa de sondagem como estratégia investigativa; nos métodos documentais, bibliográficos e estatísticos; como fonte de informações foram utilizados arquivos digitais e sites de instituições de pesquisa econômica e de trabalhos científicos na área. A originalidade dos dados da pesquisa é secundária; a pesquisa é de utilizados foram bibliográficos e documentais, com temporalidade transversal. Pelos resultados obtidos, pode-se dizer que os países que mais investem e que já incluíram disciplinas de Educação Financeira estável, em comparação com Economias dos países que ainda não o fizeram ou que o fizeram de forma ineficiente.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentInstituto de Economiapt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.citation.volume5pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage142pt_BR
dc.citation.epage155pt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
Appears in Collections:Ciências Sociais Aplicadas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EASouza.Edudação..pdf465.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.