Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11422/974
Type: | Trabalho de conclusão de especialização |
Title: | O celular na escola: a aprendizagem móvel em ação |
Author(s)/Inventor(s): | Oliveira, Geysa Viana de Souza |
Advisor: | Fresquet, Adriana Mabel |
Abstract: | Este trabalho tem como finalidade demonstrar possibilidades de uso do telefone celular, aliado ao computador e a internet, como ferramenta de aprendizagem. O uso de novas tecnologias, além de favorecer a inclusão digital, aproxima o professor do universo do aluno, que faz parte de uma geração que cresceu em meio às mudanças tecnológicas. A pesquisa pretende despertar a atenção de educadores para projetos que já estão sendo desenvolvidos com o uso destes aparelhos, servindo de estímulo para a difusão do uso dessa tecnologia em suas práticas. |
Abstract: | This study demonstrate the possibilities of mobile phone using, along with computer and the internet as a learning tool. The use of new technologies, beyond promoting digital inclusion, brings the teacher close to the student's reality, which is part of a generation that grew up in the midst of technological changes. The research aims to call attention of educators for projects that are already being developed with the use of these devices, stimulating the diffusion of this technology in their practices. |
Keywords: | Cellphone in education Telefone celular na educação |
Subject CNPq: | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONAL |
Program: | Programa de Pós-graduação em Educação em Ciências e Saúde |
Production unit: | Instituto NUTES de Educação em Ciências e Saúde |
Publisher: | Universidade Federal do Rio de Janeiro |
Issue Date: | 10-Jun-2011 |
Publisher country: | Brasil |
Language: | por |
Right access: | Acesso Aberto |
Appears in Collections: | Mídias na Educação |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
778144.pdf | 328.14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.