Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11422/1101
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Leher, Elizabeth Menezes Teixeira | - |
dc.contributor.author | Carvalho, Maurício de | - |
dc.date.accessioned | 2016-11-16T16:10:00Z | - |
dc.date.available | 2023-12-21T03:05:10Z | - |
dc.date.issued | 2011-06-10 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11422/1101 | - |
dc.description.abstract | The changes experienced by society, since the late 1990s, with the introduction of Information and Communication Technology (ICT) in daily life is also felt in school. The use of these technological tools is bringing other possibilities to the daily tasks of teachers, and much has been discussed about its incorporation into teaching processes. It is from the dissemination of these tools in school that this work was drawn up, and it had as objective to study the use of the platform Moodle as auxiliary to the high school classroom. The object of study was delimited from the difficulties presented by a professor of Portuguese Language in a school in the public network of Rio de Janeiro. Then, a course was created on the Learning Management System – Moodle – with the intention to help the students to overcome their difficulties in the assimilation of the specific contents. | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal do Rio de Janeiro | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Mídias na educação | pt_BR |
dc.subject | Ensino médio | pt_BR |
dc.subject | Media education | en |
dc.subject | High school | en |
dc.title | A utilização da plataforma Moodle como recurso ao Ensino Médio presencial: aproximando distâncias | pt_BR |
dc.type | Trabalho de conclusão de especialização | pt_BR |
dc.contributor.advisorLattes | http://lattes.cnpq.br/9566457444383116 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Pereira, Marcus Vinícius da Silva | - |
dc.contributor.referee1Lattes | http://lattes.cnpq.br/7374980263691850 | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Souza, Lucia Helena Pralon de | - |
dc.contributor.referee2Lattes | http://lattes.cnpq.br/2425516550786299 | pt_BR |
dc.description.resumo | As transformações por que passam a sociedade, como um todo, desde o final dos anos 1990, com a introdução das Tecnologias da Informação e Comunicação (TIC) no cotidiano das pessoas também se faz sentir no âmbito escolar. A utilização dessas ferramentas tecnológicas vem mudando as perspectivas do fazer cotidiano de professores, e muito se tem discutido a respeito de sua incorporação aos processos pedagógicos. É a partir da difusão dessas ferramentas na escola que este trabalho foi elaborado, e se teve como objetivo estudar a utilização da plataforma Moodle como auxiliar ao ensino médio presencial. O objeto de estudo foi delimitado a partir de dificuldades apresentadas por uma professora de Língua Portuguesa de uma escola de ensino médio da rede pública do Rio de Janeiro. A partir daí, foi montado um curso na Plataforma de EAD Moodle para ser um momento auxiliar às aulas presenciais, colaborando para que os alunos superassem suas dificuldades na assimilação de conteúdos. | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Instituto NUTES de Educação em Ciências e Saúde | pt_BR |
dc.publisher.program | Programa de Pós-graduação em Educação em Ciências e Saúde | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFRJ | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONAL | pt_BR |
dc.embargo.terms | aberto | pt_BR |
Appears in Collections: | Mídias na Educação |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
778096.pdf | 2.13 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.