Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11422/18484
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOliveira, Gilberto Rangel de-
dc.contributor.authorSilva, Nayara Nathiene Domingos da-
dc.date.accessioned2022-08-30T13:46:00Z-
dc.date.available2023-12-21T03:09:15Z-
dc.date.issued2022-08-
dc.identifier.citationOLIVEIRA, Gilberto Rangel de; SILVA, Nayara Nathiene Domingos da. Método de projeto em design de interiores: um olhar sobre a prática do ensino de projeto nos cursos de bacharelado em design de interiores no Brasil. Estudos em Design, Rio de Janeiro, v. 30, n. 2, p. 76-90, 2022.pt_BR
dc.identifier.issn1983-196Xpt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/18484-
dc.description.abstractResearch carried out with professionals who teach in Interior Design at Brazilian college institutions with the objective of mapping, identifying, and registering how each institution deals with the theme in its units. The identification of methods, techniques and other aspects of teaching design will allow the reader to understand the theoretical foundation between the craft of Interior Design and training in Design - Product. Based on applied qualitative research, with a well-defined methodological path, convergences between project methods in the field of Design will be demonstrated, safeguarding their specificities. The steps and techniques of the project method in Interior Design are discussed, going through the understanding of the project problem, briefing and concept in both professions. The research reveals that the methods applied in the teaching of design in Interior Design point to points of convergence in relation to the area of Design - Product.en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherAssociação Estudos em Designpt_BR
dc.relation.ispartofEstudos em Designpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.uriAn error occurred getting the license - uri.*
dc.subjectDecoração de interiorespt_BR
dc.subjectMetodologia de projetopt_BR
dc.subjectDesignen
dc.subjectInterior decorationen
dc.subjectProject methodologyen
dc.titleMétodo de projeto em design de interiores: um olhar sobre a prática do ensino de projeto nos cursos de bacharelado em design de interiores no Brasilpt_BR
dc.title.alternativeProject method in interior design: a look at the practice of teaching design in bachelor’s degrees in interior designen
dc.typeArtigopt_BR
dc.identifier.doi10.35522/eed.v30i2.1457pt_BR
dc.description.resumoPesquisa realizada junto aos profissionais de ensino de Design de Interiores, nível bacharelado, das Instituições de Ensino Superior brasileiras, com o objetivo de mapear, identificar e registrar como cada instituição trata do tema em suas unidades. A identificação dos métodos, técnicas e outros aspectos do ensino de projeto proporcionará ao leitor melhor compreensão sobre a fundamentação teórica entre o ofício de Design de Interiores e a formação em Design – Produto. A partir de pesquisa qualitativa aplicada, com percurso metodológico definido, serão demonstradas convergências entre os métodos de projeto no campo do Design, resguardando suas especificidades. Discute-se sobre as etapas e técnicas do método projeto em Design de Interiores, passando-se pelo entendimento do problema de projeto, briefing e conceito nas duas profissões. A pesquisa revela que os métodos aplicados no ensino de projeto em Design de Interiores apontam para pontos de convergência em relação a área Design - Produto.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEscola de Belas Artespt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIALpt_BR
dc.citation.volume30pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage76pt_BR
dc.citation.epage90pt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
Appears in Collections:Linguística, Letras e Artes

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1457-4269-1-SM.pdf8.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.