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dc.contributor.authorSouza, Eliane Alves de-
dc.contributor.authorMont'mor, Bruna Nunes-
dc.contributor.authorD'Oliveira, Karen Santos-
dc.contributor.authorSantos, Luciene Suzarte-
dc.contributor.authorTrindade, Maria José Silva Almeida-
dc.date.accessioned2022-12-20T13:39:44Z-
dc.date.available2023-12-21T03:09:42Z-
dc.date.issued2022-03-
dc.identifier.citationSOUZA, Eliane Alves de et al. Desafios da educação financeira como ferramenta de combate ao endividamento no Brasil. Revista Ibero-Americana de Humanidades, Ciências e Educação, São Paulo, v. 8, n. 3, p. 158-166, mar. 2022.pt_BR
dc.identifier.issn2675–3375pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/19411-
dc.description.abstractThe theme of this research is focused on Education. The study presented in the theoretical framework verifies the concepts of Financial Education and indebtedness. We sought to gather data in order to answer the central problem of the research: what are the challenges of Financial Education as a tool to combat indebtedness in Brazil? The methods used were bibliographic and documental review. Based on bibliographic and documental analyses, the research found that economic indicators show growth in the indebtedness of Brazilian families, despite the Financial Education programs supported by the Federal Government and Financial Market, which makes it necessary to reflect on the effectiveness of the execution of these programs.en
dc.languageporpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Ibero-Americana de Humanidades, Ciências e Educaçãopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectEducação financeirapt_BR
dc.subjectEndividamentopt_BR
dc.subjectEducationen
dc.subjectFinancial literacyen
dc.subjectIndebtednessen
dc.titleDesafios da educação financeira como ferramenta de combate ao endividamento no Brasilpt_BR
dc.title.alternativeChallenges of financial education as a tool to fight indebt in Brazilen
dc.typeArtigopt_BR
dc.identifier.doi10.51891/rease.v8i3.4563pt_BR
dc.description.resumoO tema desta pesquisa é voltado para a Educação. O estudo apresentado no referencial teórico verifica os conceitos sobre Educação Financeira e endividamento. Buscou-se reunir dados com o propósito de responder ao problema central da pesquisa: quais os desafios da Educação Financeira como ferramenta de combate ao endividamento no Brasil? Os métodos utilizados foram os de revisão bibliográfica e documental. Com base nas análises bibliográfica e documental, a pesquisa verificou que os indicadores econômicos apresentam crescimento do endividamento das famílias brasileiras, apesar dos programas de Educação Financeira apoiados pelo Governo Federal e Mercado Financeiro, o que torna necessário uma reflexão sobre a eficácia da execução desses programas.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentInstituto de Economiapt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.citation.volume8pt_BR
dc.citation.issue3pt_BR
dc.citation.spage158pt_BR
dc.citation.epage166pt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
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