Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11422/19411
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Souza, Eliane Alves de | - |
dc.contributor.author | Mont'mor, Bruna Nunes | - |
dc.contributor.author | D'Oliveira, Karen Santos | - |
dc.contributor.author | Santos, Luciene Suzarte | - |
dc.contributor.author | Trindade, Maria José Silva Almeida | - |
dc.date.accessioned | 2022-12-20T13:39:44Z | - |
dc.date.available | 2023-12-21T03:09:42Z | - |
dc.date.issued | 2022-03 | - |
dc.identifier.citation | SOUZA, Eliane Alves de et al. Desafios da educação financeira como ferramenta de combate ao endividamento no Brasil. Revista Ibero-Americana de Humanidades, Ciências e Educação, São Paulo, v. 8, n. 3, p. 158-166, mar. 2022. | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2675–3375 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11422/19411 | - |
dc.description.abstract | The theme of this research is focused on Education. The study presented in the theoretical framework verifies the concepts of Financial Education and indebtedness. We sought to gather data in order to answer the central problem of the research: what are the challenges of Financial Education as a tool to combat indebtedness in Brazil? The methods used were bibliographic and documental review. Based on bibliographic and documental analyses, the research found that economic indicators show growth in the indebtedness of Brazilian families, despite the Financial Education programs supported by the Federal Government and Financial Market, which makes it necessary to reflect on the effectiveness of the execution of these programs. | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Revista Ibero-Americana de Humanidades, Ciências e Educação | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Educação | pt_BR |
dc.subject | Educação financeira | pt_BR |
dc.subject | Endividamento | pt_BR |
dc.subject | Education | en |
dc.subject | Financial literacy | en |
dc.subject | Indebtedness | en |
dc.title | Desafios da educação financeira como ferramenta de combate ao endividamento no Brasil | pt_BR |
dc.title.alternative | Challenges of financial education as a tool to fight indebt in Brazil | en |
dc.type | Artigo | pt_BR |
dc.identifier.doi | 10.51891/rease.v8i3.4563 | pt_BR |
dc.description.resumo | O tema desta pesquisa é voltado para a Educação. O estudo apresentado no referencial teórico verifica os conceitos sobre Educação Financeira e endividamento. Buscou-se reunir dados com o propósito de responder ao problema central da pesquisa: quais os desafios da Educação Financeira como ferramenta de combate ao endividamento no Brasil? Os métodos utilizados foram os de revisão bibliográfica e documental. Com base nas análises bibliográfica e documental, a pesquisa verificou que os indicadores econômicos apresentam crescimento do endividamento das famílias brasileiras, apesar dos programas de Educação Financeira apoiados pelo Governo Federal e Mercado Financeiro, o que torna necessário uma reflexão sobre a eficácia da execução desses programas. | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Instituto de Economia | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO | pt_BR |
dc.citation.volume | 8 | pt_BR |
dc.citation.issue | 3 | pt_BR |
dc.citation.spage | 158 | pt_BR |
dc.citation.epage | 166 | pt_BR |
dc.embargo.terms | aberto | pt_BR |
Appears in Collections: | Ciências Sociais Aplicadas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
EASouza.Desafios.pdf | 486.6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.