Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11422/6093
Type: Capítulo de livro
Title: Brazilian librarians and Twitter
Author(s)/Inventor(s): Barros, Moreno
Abstract: O Brasil é líder mundial em redes sociais. Este ensaio versa sobre os resultados de uma experiência de dois anos de bibliotecários brasileiros usando o Twitter em seu campo de trabalho. Dois tipos de presença no Twitter são identificados. Uma nova abordagem é proposta com aspara responder as questões críticas que os bibliotecários estão enfrentando em relação a prestação de serviços baseada no Twitter.
Abstract: Brazil leads the world in social networks. This essay focuses on the results of a two-year experience of Brazilian librarians using Twitter in their work field. Two types of presence on Twitter are identified. A new approach is proposed to answers the critical questions librarians are facing regarding service provision based on Twitter.
Keywords: Redes sociais
Mídias sociais
Twitter
Subject CNPq: CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::CIENCIA DA INFORMACAO::BIBLIOTECONOMIA
Department : Sistema de Bibliotecas e Informação
Publisher: De Gruyter Saur
In: Brazilian librarians and Twitter
Issue Date: Jul-2011
Publisher country: Brasil
Language: eng
Right access: Acesso Aberto
ISBN: 9783110263534
Citation: Barros, Moreno. Brazilian librarians and Twitter., 2011 In: Marketing Libraries in Web 2.0 World. IFLA Publications, pp. 147-156.
URI: http://hdl.handle.net/11422/6093
Appears in Collections:Ciências Sociais Aplicadas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
twitter-brazilian-library-ifla.pdf1,54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.