Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11422/6096
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBhaya, Amit-
dc.contributor.authorCuevas Núñez, Rolando-
dc.date.accessioned2019-01-15T14:46:50Z-
dc.date.available2023-12-21T03:03:55Z-
dc.date.issued2017-03-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/6096-
dc.description.abstractInvestigates the effect of competitive advertising policies in a proposed class of duopoly dynamic models, inspired on the classical Vidale-Wolfe model. A basic assumption is that the firm with a lower market share than its target market share level switches on an extra control effort in its attempt to reach and surpass its competitor. Dynamical patterns of the proposed models, subject to competitive advertising policies which are based on the observed state variable, are investigated. An associated performance index is calculated. This index in conjunction with the qualitative analysis of the dynamics should guide the management decision on advertising spending.en
dc.languageengpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Rio de Janeiropt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectSistemas dinâmicospt_BR
dc.subjectDuopóliopt_BR
dc.subjectComutação eletrônicapt_BR
dc.titleAnalysis of the dynamics of duopoly models under state feedback advertising policies with switchingen
dc.title.alternativeAnálise da dinâmica de modelos de duopólio sob políticas de retroalimentação de estado chaveadaspt_BR
dc.typeTesept_BR
dc.contributor.authorLatteshttp://lattes.cnpq.br/4583180614912909pt_BR
dc.contributor.referee1Rocha, Andre Barreira da Silva-
dc.contributor.referee2Oliveira, Tiago Roux de-
dc.contributor.referee3Peixoto, Alessandro Jacoud-
dc.contributor.referee4Kaszkurewicz, Eugenius-
dc.description.resumoAnalisa a utilização de políticas competitivas de publicidade em uma classe proposta de modelos dinâmicos de duopólio, inspirados no modelo clássico Vidale-Wolfe. Uma suposição básica é de que a empresa com uma menor participação no mercado chaveia para um controle que utiliza um esforço extra para alcançar a firma concorrente. Investigam-se padrões de dinâmica dos modelos propostos, sujeitos a políticas de publicidades competitivas baseadas nas variáveis de estado observadas, calculando-se um índice de desempenho associado. Mostra-se como utilizar este índice em conjunção com a análise qualitativa da dinâmica para prever o resultado de um determinado cenário, para eventual tomada de decisão.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentInstituto Alberto Luiz Coimbra de Pós-Graduação e Pesquisa de Engenhariapt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Engenharia Elétricapt_BR
dc.publisher.initialsUFRJpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA ELETRICA::ELETRONICA INDUSTRIAL, SISTEMAS E CONTROLES ELETRONICOS::CONTROLE DE PROCESSOS ELETRONICOS, RETROALIMENTACAOpt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
Appears in Collections:Engenharia Elétrica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
866416.pdf3.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.