Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11422/6848
Type: | Trabalho de conclusão de especialização |
Title: | O efeito do lugar e a escolarização de crianças em estabelecimentos públicos |
Author(s)/Inventor(s): | Soares, Carolina Zucarelli |
Advisor: | Ribeiro, Luiz César de Queiroz |
Abstract: | A questão da educação ganha notoriedade nas agendas políticas do governo inserida num contexto de globalização e fluxo de informações. Diante de novos padrões de produtividade e competitividade, impostos pelos avanços tecnológicos, a instituição escolar passa a ter um papel central no acesso ao mercado de trabalho. No entanto, os resultados das avaliações de desempenho realizadas pelo Ministério da Educação sinalizam para um ensino público e gratuito que, apesar de universalizado, não contribui para a redução das desigualdades. |
Abstract: | The issue of education gains prominence in the political agendas of the government inserted in a context of globalization and information flow. Faced with new patterns of productivity and competitiveness, imposed by technological advances, the school institution has a central role in access to the labor market. However, the results of the performance evaluations carried out by the Ministry of Education point to a free and public education that, although universalized, does not contribute to the reduction of inequalities. |
Keywords: | Escola pública Segregação espacial Espaço urbano Estratificação social |
Subject CNPq: | CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::PLANEJAMENTO URBANO E REGIONAL |
Program: | Programa de Pós-Graduação em Planejamento Urbano e Regional |
Production unit: | Instituto de Pesquisa e Planejamento Urbano e Regional |
Publisher: | Universidade Federal do Rio de Janeiro |
Issue Date: | Dec-2006 |
Publisher country: | Brasil |
Language: | por |
Right access: | Acesso Aberto |
Appears in Collections: | Política e Planejamento Urbano |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
CZSoares-min.pdf | 431.81 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.