Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11422/7433
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCaprace, Jean-David Job Emmanuel Marie-
dc.contributor.authorSilva, Rafael Basílio da-
dc.date.accessioned2019-04-26T13:12:55Z-
dc.date.available2023-12-21T03:00:15Z-
dc.date.issued2017-09-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11422/7433-
dc.description.abstractLogistics plays a fundamental role in the petroleum and oil industry, since large distances between offshore units and its onshore supply base demand an efficient supply chain. In this scenario, oil companies use huge infrastructure to service, maintain and develop operations of offshore units, composed by airports, ports, hubs, warehouses, specialized vessels, among other resources. Weather conditions, vessels off-hire rates and vessel waiting time to operate offshore units are the more sensitive variables that affect offshore supply operations. In this context, the present work aims to find the ideal amount of supply vessels necessary for the logistics of offshore cargo transportation to fulfill its function without affecting the service level demanded. In this study, resource cost perspective will be incorporated for analysis purposes.pt_BR
dc.languageengpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Rio de Janeiropt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEngenharia oceânicapt_BR
dc.subjectCadeia de suprimento offshorept_BR
dc.subjectFornecimento offshore embarcaçãopt_BR
dc.titleAnalysis of offshore transportation logistics by discrete-event simulationpt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.contributor.authorLatteshttp://lattes.cnpq.br/5280763401712727pt_BR
dc.contributor.referee1Pires Júnior, Floriano Carlos Martins-
dc.contributor.referee2Marujo, Lino Guimarães-
dc.contributor.referee3Ferreira Filho, Virgílio José Martins-
dc.description.resumoA logística desempenha um papel fundamental na indústria de petróleo e gás, uma vez que grandes distâncias entre unidades offshore e bases terrestres demandam uma eficiente cadeia de suprimento. Neste cenário, as empresas de pétroleo utilizam uma enorme infra-estrutura para atender, manter e desenvolver operações de unidades offshore, composta por aeroportos, portos, hubs, armazéns, navios especializados, entre outros recursos. As condições meteorológicas, as taxas de inoperância da frota e o tempo de espera das embarcações para operar com a unidade offshore são as variáveis mais sensíveis que afetam as operações de fornecimento offshore. Neste contexto, o presente trabalho tem como finalidade encontrar a quantidade ideal de embarcações supridoras necessárias para que a logística de transporte offshore de cargas possa cumprir sua função sem prejudicar o nível de serviço demandado. Neste estudo, a perspectiva de custos de recursos será incorporada para fins de análise.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentInstituto Alberto Luiz Coimbra de Pós-Graduação e Pesquisa de Engenhariapt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Engenharia Oceânicapt_BR
dc.publisher.initialsUFRJpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA NAVAL E OCEANICApt_BR
dc.embargo.termsabertopt_BR
Appears in Collections:Engenharia Oceânica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
864982.pdf1.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.