Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11422/17097
Type: | Trabalho de conclusão de especialização |
Title: | Segregação urbana e educação infantil: estudo de caso com crianças e adolescentes do projeto socioeducativo “Casa Reviver” |
Author(s)/Inventor(s): | Silva, Karina da |
Advisor: | Santos Junior, Orlando Alves dos |
Abstract: | O presente artigo tem como foco de análise a relação entre a segregação urbana sócio-espacial e a educação básica da rede pública na cidade de Niterói. Para tal análise, é proposto um estudo de caso realizado com crianças e adolescentes matriculados em um Projeto Socioeducativo chamado “Casa Reviver”, localizado no bairro Morro do Estado. |
Abstract: | This article focuses on the analysis of the relationship between urban segregation socio-spatial and basic education in the public network in the city of Niterói. For such analysis, It is proposed a case study carried out with children and adolescents enrolled in a Socio-educational project called “Casa Reviver”, located in the Morro do Estado neighborhood. |
Keywords: | Segregação urbana Ensino fundamental Escola pública Niterói (RJ) |
Subject CNPq: | CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::PLANEJAMENTO URBANO E REGIONAL::SERVICOS URBANOS E REGIONAIS |
Program: | Programa de Pós-Graduação em Planejamento Urbano e Regional |
Production unit: | Instituto de Pesquisa e Planejamento Urbano e Regional |
Publisher: | Universidade Federal do Rio de Janeiro |
Issue Date: | 18-Mar-2017 |
Publisher country: | Brasil |
Language: | por |
Right access: | Acesso Aberto |
Appears in Collections: | Política e Planejamento Urbano |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
KSilva.pdf | 1.13 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.