Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11422/3732
Type: | Dissertação |
Title: | Projeto de reforço de pavimentos rodoviários e aeroportuários pelo método da resiliência: uma nova versão do programa TECNAPAV |
Author(s)/Inventor(s): | Rodrigues, Régis Martins |
Advisor: | Medina, Jacques de |
Abstract: | Apresenta-se um procedimento de cálculo para a determinação da espessura necessária de camadas de reforço em pavimentos flexíveis e semi-rígidos, baseado na previsão das deflexões do pavimento através de modelos desenvolvidos a partir da teoria da elasticidade não-linear e de soluções existentes para sistemas lineares elásticos. Esta formulação foi aplicada como uma extensão do programa TECNAPAV, de gerência de pavimentos, de modo a que fosse possível a consideração de cargas mais elevadas que a do eixo padrão rodoviário de 80 kN, atuando numa estrutura de pavimento com um número qualquer de camadas. |
Abstract: | An overlay design procedure for flexible and semi-rigid pavements is presented. It is based on models developed from the Theory of Elasticity, either existing solutions for linear elasticity or from non-linear elasticity. The computer program TECNAPAV used for pavement management system was extended in order to take into account loads heavier than the standard 80kN-axle load of highway vehicles, and to consider any number of layers in the pavement structure. |
Keywords: | Engenharia Civil |
Subject CNPq: | CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA CIVIL |
Program: | Programa de Pós-Graduação em Engenharia Civil |
Production unit: | Instituto Alberto Luiz Coimbra de Pós-Graduação e Pesquisa de Engenharia |
Publisher: | Universidade Federal do Rio de Janeiro |
Issue Date: | Sep-1987 |
Publisher country: | Brasil |
Language: | por |
Right access: | Acesso Aberto |
Appears in Collections: | Engenharia Civil |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
166586.pdf | 2.13 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.