Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/11422/6344
Especie: | Trabalho de conclusão de graduação |
Título : | Technological tools as a facilitator for parental/guardian participation in early childhood education |
Autor(es)/Inventor(es): | Silva, Yves Conceição Almeida da |
Tutor: | Silva, Mônica Ferreira da |
Resumen: | There is a significant need for an intervention to improve student performance in the Brazilian public school system, especially in the State of Rio de Janeiro. A viable option would be enhancing the interactions between home and school. Technology can be used to facilitate the communication between teachers and parents/guardians. Subsequently, further promoting parental/guardian participation in a student’s education. This project intends to study technological tools used to promote teacher and parent/guardian communication and conduct a case study in an elementary school within the Rio de Janeiro public school system. The general purpose of this study is to map out existing technologies, to serve as a road map for future technological aids used in public schools and analyze the current situation within a given school. |
Materia: | Tecnologia da comunicação Educação Infantil Relação Escola-Família |
Materia CNPq: | CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::SISTEMAS DE COMPUTACAO::TELEINFORMATICA |
Unidade de producción: | Instituto de Computação |
Editor: | Universidade Federal do Rio de Janeiro |
Fecha de publicación: | 10-ene-2019 |
País de edición : | Brasil |
Idioma de publicación: | eng |
Tipo de acceso : | Acesso Aberto |
Aparece en las colecciones: | Ciência da Computação |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
YCASilva.pdf | 831.53 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.