Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/11422/6344
Especie: Trabalho de conclusão de graduação
Título : Technological tools as a facilitator for parental/guardian participation in early childhood education
Autor(es)/Inventor(es): Silva, Yves Conceição Almeida da
Tutor: Silva, Mônica Ferreira da
Resumen: There is a significant need for an intervention to improve student performance in the Brazilian public school system, especially in the State of Rio de Janeiro. A viable option would be enhancing the interactions between home and school. Technology can be used to facilitate the communication between teachers and parents/guardians. Subsequently, further promoting parental/guardian participation in a student’s education. This project intends to study technological tools used to promote teacher and parent/guardian communication and conduct a case study in an elementary school within the Rio de Janeiro public school system. The general purpose of this study is to map out existing technologies, to serve as a road map for future technological aids used in public schools and analyze the current situation within a given school.
Materia: Tecnologia da comunicação
Educação Infantil
Relação Escola-Família
Materia CNPq: CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::SISTEMAS DE COMPUTACAO::TELEINFORMATICA
Unidade de producción: Instituto de Computação
Editor: Universidade Federal do Rio de Janeiro
Fecha de publicación: 10-ene-2019
País de edición : Brasil
Idioma de publicación: eng
Tipo de acceso : Acesso Aberto
Aparece en las colecciones: Ciência da Computação

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
YCASilva.pdf831.53 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.