Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://hdl.handle.net/11422/6344
Tipo: Trabalho de conclusão de graduação
Título: Technological tools as a facilitator for parental/guardian participation in early childhood education
Autor(es)/Inventor(es): Silva, Yves Conceição Almeida da
Orientador: Silva, Mônica Ferreira da
Resumo: There is a significant need for an intervention to improve student performance in the Brazilian public school system, especially in the State of Rio de Janeiro. A viable option would be enhancing the interactions between home and school. Technology can be used to facilitate the communication between teachers and parents/guardians. Subsequently, further promoting parental/guardian participation in a student’s education. This project intends to study technological tools used to promote teacher and parent/guardian communication and conduct a case study in an elementary school within the Rio de Janeiro public school system. The general purpose of this study is to map out existing technologies, to serve as a road map for future technological aids used in public schools and analyze the current situation within a given school.
Palavras-chave: Tecnologia da comunicação
Educação Infantil
Relação Escola-Família
Assunto CNPq: CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::SISTEMAS DE COMPUTACAO::TELEINFORMATICA
Unidade produtora: Instituto de Computação
Editora: Universidade Federal do Rio de Janeiro
Data de publicação: 10-Jan-2019
País de publicação: Brasil
Idioma da publicação: eng
Tipo de acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:Ciência da Computação

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
YCASilva.pdf831.53 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.