Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://hdl.handle.net/11422/6344
Tipo: | Trabalho de conclusão de graduação |
Título: | Technological tools as a facilitator for parental/guardian participation in early childhood education |
Autor(es)/Inventor(es): | Silva, Yves Conceição Almeida da |
Orientador: | Silva, Mônica Ferreira da |
Resumo: | There is a significant need for an intervention to improve student performance in the Brazilian public school system, especially in the State of Rio de Janeiro. A viable option would be enhancing the interactions between home and school. Technology can be used to facilitate the communication between teachers and parents/guardians. Subsequently, further promoting parental/guardian participation in a student’s education. This project intends to study technological tools used to promote teacher and parent/guardian communication and conduct a case study in an elementary school within the Rio de Janeiro public school system. The general purpose of this study is to map out existing technologies, to serve as a road map for future technological aids used in public schools and analyze the current situation within a given school. |
Palavras-chave: | Tecnologia da comunicação Educação Infantil Relação Escola-Família |
Assunto CNPq: | CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::SISTEMAS DE COMPUTACAO::TELEINFORMATICA |
Unidade produtora: | Instituto de Computação |
Editora: | Universidade Federal do Rio de Janeiro |
Data de publicação: | 10-Jan-2019 |
País de publicação: | Brasil |
Idioma da publicação: | eng |
Tipo de acesso: | Acesso Aberto |
Aparece nas coleções: | Ciência da Computação |
Arquivos associados a este item:
Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
YCASilva.pdf | 831.53 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.