Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11422/6426
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Mauro, Maria Yvone Chaves | - |
dc.contributor.author | Abreu, Onerzan Luz de | - |
dc.date.accessioned | 2019-02-08T01:26:20Z | - |
dc.date.available | 2023-12-21T03:00:49Z | - |
dc.date.issued | 1991-10-16 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11422/6426 | - |
dc.description.abstract | A descriptive, qualitative research, by a case-study about the employment of the knowledgment of anatomy for students of graduate course in nursing of the Federal University of the state of Goiás. It objects the verification and adequacy of this knowledgments in Public Health activities. Professional nurses and nursing students interviewed, made pronouncement about depth and range and adequacy of the teahcing of Anatomy, with view toward pracitce of physical examination during prenatal appointment with nursing. It was sign ethics, didactic-pedagogical, social and political problems, during the study. Occurs that the distance among teorical knowledgment and it's pratical application in nursing care, generates interference in actual carrying out of appointment in nursing, with clues that there be put into effect inserctions into teaching of Anatomy for nurses formation. | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal do Rio de Janeiro | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Anatomia | pt_BR |
dc.subject | Ensino superior | pt_BR |
dc.subject | Enfermagem em Saúde Pública | pt_BR |
dc.title | Contribuição ao ensino de anatomia na formação do enfermeiro: aplicação em enfermagem de saúde pública na consulta pré-natal | pt_BR |
dc.type | Dissertação | pt_BR |
dc.contributor.advisorLattes | http://lattes.cnpq.br/0421124163877145 | pt_BR |
dc.contributor.advisorCo1 | Miranda, Jussara Ferreira | - |
dc.contributor.referee1 | Costa, Shirley Correia da | - |
dc.contributor.referee2 | Tyrrell, Maria Antonieta Rubio | - |
dc.contributor.referee2Lattes | http://lattes.cnpq.br/0067872620304500 | pt_BR |
dc.contributor.referee3 | Carvalho, Vilma de | - |
dc.contributor.referee3Lattes | http://lattes.cnpq.br/6151633305138472 | pt_BR |
dc.description.resumo | Pesquisa descritiva, qualitativa, através de um Estudo de Caso sobre a aplicação dos conhecimentos da Disciplina Anatomia para alunos de graduação em Enfermagem da Universidade Federal de Goiás. Objetiva-se verificar a adequação desses conteúdos em atividades de Enfermagem de Saúde Pública. Os profissionais e alunos de enfermagem entrevistados se pronunciaram quanto a profundidade, extensão e adequação do ensino de Anatomia na prática da Consulta de Enfermagem no Pré-Natal. Foram evidenciados problemas éticos, didático-pedagógicos, sociais e políticos através do estudo. Verificou-se que a distância entre o conhecimento teórico de anatomia e sua aplicação prática no exercício da enfermagem, gera dificuldades na realização da Consulta de Enfermagem, com indicação de mudanças de estratégias no ensino de Anatomia para a formação do Enfermeiro. | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Escola de Enfermagem Anna Nery | pt_BR |
dc.publisher.program | Programa de Pós-Graduação em Enfermagem | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFRJ | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::ENFERMAGEM::ENFERMAGEM DE SAUDE PUBLICA | pt_BR |
dc.embargo.terms | aberto | pt_BR |
Appears in Collections: | Enfermagem |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
107426.pdf | 5.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.