Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11422/8621
Type: | Dissertação |
Title: | Construção de thesauri: experimento empírico para a coleta de termos em formação profissional |
Author(s)/Inventor(s): | Dodebei, Vera Lucia Doyle Louzada de Mattos |
Advisor: | Lancaster, Frederick Wilfrid |
Abstract: | Uma metodologia para construção de Thesauri foi desenvolvida, tendo como enfoque básico a aplicação simultânea dos dois princípios que regem a coleta dos termos: Garantia Literária e Endosso do Usuário. As fontes de informação foram duzentos e cinquenta artigos de periódicos da área de Formação Profissional, selecionados da literatura nacional e colaboraram na eleição dos termos para a construção do esquema preliminar do Thesaurus. |
Abstract: | A methodology for the construction of thesauri was developed. The method invilves the simultaneous application of two principles which govern the effective collection of terms: Literary Warrant and User Warrant. The information sources weretwo hundred and fifty periodical articles on Vocational Training, comig from thenational literature and also two hundred and fifty technicians in the VocationalTraining area, who have Collaborated in the selection of the terms used in the generation of a preliminary thesaurus in this subject. |
Keywords: | Tesauros Linguagens documentarias Terminologia Análise documentária Formação profissional |
Subject CNPq: | CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::CIENCIA DA INFORMACAO::BIBLIOTECONOMIA::TECNICAS DE RECUPERACAO DE INFORMACAO |
Program: | Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação |
Production unit: | Escola de Comunicação |
Publisher: | Universidade Federal do Rio de Janeiro Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia |
Issue Date: | 1979 |
Publisher country: | Brasil |
Language: | por |
Right access: | Acesso Aberto |
Appears in Collections: | Ciência da Informação |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
276915.pdf | 6.44 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.