Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/11422/1891
Especie: Relatório
Título : Reviewing the curriculum of computer science undergraduate courses to incorporate communication and interpersonal skills teaching
Autor(es)/Inventor(es): Teles, Vinícius Manhães
Oliveira, Carlo Emmanoel Tolla de
Resumen: The major problems of software development projects are not so much technical as sociological in nature. The industry seems to agree very much with this statement while the university seems to give it little importance. The article begins analyzing some related work and proposes change in the computer science undergraduate course to accommodate new ways of teaching and to incorporate professional skills teaching. lt also describes a course on extreme programming where some techniques will be used and evaluated.
Materia: Comunicação na educação
Ciência da computação
Currículo de ensino superior
Materia CNPq: CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO
Unidade de producción: Instituto Tércio Pacitti de Aplicações e Pesquisas Computacionais
Es parte de: Relatório Técnico NCE
Número: 2602
Fecha de publicación: 30-dic-2002
País de edición : Brasil
Idioma de publicación: eng
Tipo de acceso : Acesso Aberto
Citación : TELES, V. M.; OLIVEIRA, C. E. T. de. Reviewing the curriculum of computer science undergraduate courses to incorporate communication and interpersonal skills teaching. Rio de Janeiro: NCE/UFRJ, 2002. 7 p. (Relatório Técnico, 26/02)
Aparece en las colecciones: Relatórios

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
26_02_000613466.pdf585.37 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.