Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/11422/1891
Especie: | Relatório |
Título : | Reviewing the curriculum of computer science undergraduate courses to incorporate communication and interpersonal skills teaching |
Autor(es)/Inventor(es): | Teles, Vinícius Manhães Oliveira, Carlo Emmanoel Tolla de |
Resumen: | The major problems of software development projects are not so much technical as sociological in nature. The industry seems to agree very much with this statement while the university seems to give it little importance. The article begins analyzing some related work and proposes change in the computer science undergraduate course to accommodate new ways of teaching and to incorporate professional skills teaching. lt also describes a course on extreme programming where some techniques will be used and evaluated. |
Materia: | Comunicação na educação Ciência da computação Currículo de ensino superior |
Materia CNPq: | CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO |
Unidade de producción: | Instituto Tércio Pacitti de Aplicações e Pesquisas Computacionais |
Es parte de: | Relatório Técnico NCE |
Número: | 2602 |
Fecha de publicación: | 30-dic-2002 |
País de edición : | Brasil |
Idioma de publicación: | eng |
Tipo de acceso : | Acesso Aberto |
Citación : | TELES, V. M.; OLIVEIRA, C. E. T. de. Reviewing the curriculum of computer science undergraduate courses to incorporate communication and interpersonal skills teaching. Rio de Janeiro: NCE/UFRJ, 2002. 7 p. (Relatório Técnico, 26/02) |
Aparece en las colecciones: | Relatórios |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
26_02_000613466.pdf | 585.37 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.