Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://hdl.handle.net/11422/1891
Tipo: Relatório
Título: Reviewing the curriculum of computer science undergraduate courses to incorporate communication and interpersonal skills teaching
Autor(es)/Inventor(es): Teles, Vinícius Manhães
Oliveira, Carlo Emmanoel Tolla de
Resumo: The major problems of software development projects are not so much technical as sociological in nature. The industry seems to agree very much with this statement while the university seems to give it little importance. The article begins analyzing some related work and proposes change in the computer science undergraduate course to accommodate new ways of teaching and to incorporate professional skills teaching. lt also describes a course on extreme programming where some techniques will be used and evaluated.
Palavras-chave: Comunicação na educação
Ciência da computação
Currículo de ensino superior
Assunto CNPq: CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO
Unidade produtora: Instituto Tércio Pacitti de Aplicações e Pesquisas Computacionais
In: Relatório Técnico NCE
Número: 2602
Data de publicação: 30-Dez-2002
País de publicação: Brasil
Idioma da publicação: eng
Tipo de acesso: Acesso Aberto
Citação: TELES, V. M.; OLIVEIRA, C. E. T. de. Reviewing the curriculum of computer science undergraduate courses to incorporate communication and interpersonal skills teaching. Rio de Janeiro: NCE/UFRJ, 2002. 7 p. (Relatório Técnico, 26/02)
Aparece nas coleções:Relatórios

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
26_02_000613466.pdf585.37 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.